استاندار زنجان:

تنها استانی هستیم که مرغ را با قیمت تنظیم بازار توزیع می کنیم

استاندار زنجان گفت: تا چند روز آینده روند جوجه‌ریزی در استان افزایش می یابد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در ستاد تنظیم بازار استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز عمل مدیران در میدان نظارت‌ها و تنظیم بازار است و مسئولان و خدمتگزاران مردم باید با تشریک مساعی مکمل یکدیگر در ساماندهی امور مردم باشند.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد تنظیم بازار در خط مقدم ایجاد آرامش در جامعه هستند افزود: هر گاه از مصوبات ستاد تنظیم بازار تخطی شود یعنی حق مردم ضایع شده است و باید برای احقاق حقوق مردم با کسانی که نظم بازار و آرامش روانی مردم را بر هم می زنند بدون اغماض برخورد شود.

مقام عالی استان با قدردانی از اصناف و مرغداران که انصاف را در این روزها رعایت می‌کنند و مرغداران که حاضر شدند به جای سود بیشتر به فکر سفره مردم باشند و با قیمت بسیار پایین تر از استان‌های همجوار مرغ را در استان توزیع کنند، افزود: زنجان تنها استانی است که مرغ را به قیمت ۲۱۵۰۰ تومان عرضه می کند.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان با انتقاد از کم‌لطفی وزارت جهاد کشاورزی در اختصاص نهاده های دامی به استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرغ بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار در استان توزیع می شود میزان اختصاص نهاده های دامی به زنجان قابل قبول نیست و در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از این وضعیت گلایه خواهیم کرد.

استاندار زنجان در این شرایط که محدودیت‌های ناشی از کرونا نیز اِعمال می شود تاکید کرد: هیچ کمبودی به لحاظ اقلام مورد نیاز مردم نیست و ما در بحث تامین روغن خوراکی برای اینکه قیمت‌ها افزایش نیابد با همکاری سپاه استان که خودرو در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار داد، روغن مورد نیاز را به وفور در اختیار فروشگاه‌ها و مردم قرار دادیم.

حقیقی همچنین از مردم خواست در خرید مایحتاج دغدغه ای نداشته باشند اما میزان خرید و مصرف خود را مدیریت کنند.

موضوع تامین آرد نانوایی‌ها دیگر موضوعی بود که در ستاد تنظیم بازار به آن اشاره شد.

استاندار زنجان می گوید: گندم و آرد مورد نیاز موجود است و نانوایی‌ها حتی اگر برای پخت نان بیش از سهمیه نیاز داشته باشند می توانیم تامین کنیم به شرطی که آرد فقط برای پخت نان باشد و در اختیار مشتری قرار گیرد و اگر نانوایی اقدام به فروش آرد یارانه ای کند متخلف است و باید با او بر خورد شود.

وی از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست تا ۴۸ ساعت آینده همه نانوایان نسبت به مسئولیتی که دارند و نحوه انجام خدمت توجیه شده و گزارشی از میزان توزیع آرد به نانوایی‌ها و میزان نیاز آنها ارائه نماید.

حضور پر رنگ استاندارد در بازار و نظارت بر شبکه حمل و نقل دیگر خواسته استاندار از اعضای ستاد تنظیم بازار بود.

در این جلسه اعلام شد از ابتدای سال بخاطر مشکل تامین نهاده های دامی که معضلی کشوریست میزان جوجه‌ریزی در استان ۱۸ درصد کاهش یافته و تا به امروز ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار قطعه جوجه ریزی شده که در مقایسه با سال قبل نزدیک به ۲ میلیون قطعه کمتر است.

همچنین اعلام شد بدلیل اینکه استان در محدوده زمانی کاهش جوجه ریزی قرار دارد تا چند روز آینده جوجه ریزی‌ها دوباره از سرگرفته می شود و تا زمان حاضر چهل ویک درصد کشتار مرغداران با قیمت ۲۱هزارو۵۰۰ تومان توزیع شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سامانه فعال بارشی روز پنجشنبه وارد استان زنجان می شود
خبر قبلی
تدوین اساسنامه مساجد در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست