تهدیدات شبکه‌های اجتماعی غیر بومی مورد توجه شهروندان زنجانی باشد

تهدیدات شبکه‌های اجتماعی غیر بومی مورد توجه شهروندان زنجانی باشد

 

 

 

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: شبکه‌های اجتماعی غیر بومی تولید جرم را به دنبال دارند و آسیب‌های این شبکه‌های اجتماعی به مراتب بیشتر از محاسن آن بوده و شهروندان زنجانی نسبت به تهدیدات آن هوشیار باشند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سرهنگ دوم محمد علی آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان به استفاده شهروندان از شبکه های اجتماعی غیر بومی اشاره کرد و گفت: آسیب‌های این شبکه‌ها به مراتب بیشتر از محاسن آن‌ها می‌باشد واکثر کشورهای توسعه یافته از این شبکه‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کل دنیا از شبکه‌های اجتماعی بومی استفاده می‌کنند و در غیر این صورت دچار خسارت می‌شوند، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی غیر بومی زمینه تولید جرم را فراهم آورده و آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال دارد.

آدینه لو با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی خارجی تولید محتوا خیلی کم صورت می‌گیرد و بیشتر بازنشر اطلاعات انجام می‌شود، تصریح کرد: باید از شبکه‌های اجتماعی که با فرهنگ ، دین و اعتقادات ما هم‌سو باشد استفاده کنیم.

وی به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید داخلی فقط مختص کالاهای مصرفی نیست در بحث نرم افزاری و سخت افزاری نیز باید از شعار سال بهره مند شویم با تولید شبکه‌های اجتماعی داخلی ، بازی‌های بومی و … در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

آدینه لو در ادامه به علل افزایش جرائم سایبری اشاره کرد و ادامه داد: جذابیت وتنوع نرم افزارهای فضای مجازی، پایین بودن قیمت این ابزارها،وجود سیم کارت‌های بدون هویت، حساب‌های بانکی مجهول الهویه و از همه مهمتر عدم آگاهی و دانش سایبری مردم از دلایل افزایش جرائم فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه مجرمان و سود جویان به راحتی از تصاویر شخصی افراد که در پروفایل یا پیج شخصی قرار داده‌اند سوء استفاده می‌کنند، اضافه کرد: اخاذی کردن در این روش به راحتی انجام می‌شود.

آدینه لو با بیان اینکه گوشی‌های هوشمند مکان امنی برای نگه داری تصاویر خصوصی نیست، خاطرنشان ساخت: برخی از ابزارهایی که در فضای مجازی وجود دارد و ما در گوشی‌های هوشمند خود از آنها استفاده می‌کنیم قابلیت این را دارند که از اطلاعات و تصایر ذخیره شده در گوشی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان با بیان اینکه سال گذشته در راستای افزایش اطلاعات شهروندان به ویژه دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف تعداد بیش از۳۰۰ مورد گارگاه آموزشی در سطح استان زنجان تشکیل شده است، تاکید کرد: این کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان ، اولیا و کارکنان سازمان‌ها و ادارات ومساجد و خانواده‌ها برگزار شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان میزبان چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم
خبر قبلی
امسال ۱۳ هزار دانش آموز پایه نهم استان انتخاب رشته خواهند کرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست