1. اخبار استان
  2. تهیه طرح اصلاح و اجرای تاسیسات بازار تاریخی زنجان

کد خبر: 1837

تهیه طرح اصلاح و اجرای تاسیسات بازار تاریخی زنجان

تهیه طرح اصلاح و اجرای تاسیسات بازار تاریخی زنجان

 

 

استاندار زنجان با تاکید بر اهتمام جدی در رفع مشکلات بازار تاریخی زنجان، گفت: ضروری است طرح اصلاح و اجرای تاسیسات بازار تاریخی زنجان تهیه و ارائه شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در کارگروه بازار تاریخی زنجان، با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی استان باید ظرف دو ماه آینده نسبت به آماده‌سازی طرح اصلاح و اجرای تاسیسات بازار تاریخی زنجان اقدام کند، اظهار کرد: مسائل اجرایی و جزئیات فعالیت ها توسط فرمانداری زنجان پیگیری و گزارش های مستمر در این خصوص ارائه شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنای بازار باید برای پیشبرد برنامه های دولت برای بازار تاریخی زنجان همکاری و همدلی لازم را داشته باشند، افزود: تمامی دستگاه های مرتبط با مسائل بازار زنجان نیز مکلف به همکاری با هیئت امنای بازار بوده و باید با یک تعامل جمعی، مشکلات بازار برطرف شود.

استاندار زنجان تصمیم برای بازار تاریخی زنجان را تصمیم برای هویت تاریخی مردم توصیف کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسان باید رویکرد حمایتی از بازار تاریخی زنجان و بهره برداران آن داشته باشند و در بازه زمانی کوتاه، نسبت به ساماندهی تاسیسات فعلی اقدام کنند تا طرح اصلاح و اجرای کامل آن آماده شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنای بازار به نمایندگی از ۹۵۰ واحد فعال در بازار تاریخی زنجان آمادگی کتبی خود را جهت همکاری با طرح های دولتی ارائه کند، تاکید کرد: برای اصلاح وضعیت تاسیسات بازار و منظر نامناسب ایجاد شده، اقدامات مطالعاتی آغاز شود و نماینده دستگاه قضایی نیز به جلسات کارگروه دعوت شود.

درویش امیری بر ضرورت توجه مردم، مسئولان و بازاریان به نقش مهم هویتی و تاریخی بازار زنجان تاکید کرد و یادآور شد: ابتدا باید توافقی بین تمامی اقشار تاثیرگذار جامعه در خصوص اهمیت و ارزش تاریخی و فرهنگی بازار زنجان صورت گیرد و برای پاسداشت و نگهداری آن، مسیری در پیش رو ترسیم کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت فعلی استان تا روزی که حضور دارد اثرگذاری لازم را برای بازار تاریخی زنجان خواهد داشت، افزود: این اثرگذاری به دلیل هویتی و تاریخی برای مردم زنجان اهمیت داشته و برای حفظ تاریخ پرافتخار زنجان باید تلاش کرد.

وی وجود ۵۵ هکتار بافت تاریخی در مرکز شهر زنجان را یک مجموعه با ارزش تاریخی، فرهنگی و هویتی برشمرد و تاکید کرد: چند قرن برای شکل گیری این بافت فرهنگی و تاریخی زمان صرف شده تا امروز تبدیل به یک ظرفیت مهم برای شهر زنجان شده که جهت تبدیل آن به فضای توریستی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجرمان سایبری را دست کم نگیرید
خبر قبلی
فداکاری شهدای راه مبارزه با مواد مخدر به مردم تبیین شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست