توانمند سازی و ایجاد اشتغال فرد معلول از اهداف مهم طرح C.B.R است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طرح در پی تحقق حقوق و فرصت های برابر، توانمند سازی، ارتقاء کیفیت زندگی، برای معلولان روستائی است، افزود: توانمند سازی و ایجاد اشتغال فرد معلول از اهداف مهم طرح توانبخشی مبتنی برجامعه است .

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی، اظهار کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) بعنوان یک استراتژی برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان محسوب گردیده و این طرح از سال ۸۷ اجرایی شده است.

این مقام مسئول مهم ترین مأموریتC.B.R را توانمند سازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقاء، مشارکت، کاهش فقر و فراهم نمودن نیازهای اساسی جهت دسترسی به بهداشت ، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان عنوان نمود و خاطر نشان کرد : فعالیتهای C.B.R در ۵چارچوب تحت عنوان سلامت ، آموزش ، معاش ، اجتماعی ، توانمند سازی در زمینه سلامت ، ارتقاء سطح سلامت فردی ، پیشگیری ، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح می باشد.

وی از دیگر فعالیتهای این طرح به آموزش معلول ، اعضاء خانواده و جامعه محلی ، توسعه مهارتهای فردی ، خوداشتغالی ، خدمات مالی و حمایت های مددکاری برشمرد و گفت: در ماتریس معاش به توسعه مهارتهای فردی ، خوداشتغالی ، اشتغال دستمزد برای خدمات مالی و حمایت های مددکاری و در مولفه اجتماعی به روابط ازدواج و خانواده ، سرگرمی ، اوقات فراغت و ورزش و موضوع عدالت اجتماعی تأکید نمودند.

محمدی فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و یادآور شد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۰ درصدی معلولان روستایی افزود : تا کنون ۱۱ هزار و ۳۳۷ نفر تحت پوشش برنامه های C.B.R بهزیستی استان زنجان قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تعداد ۴۴ نفر از تسهیلگران و تعداد ۲ گروه خود یار تحت نظارت بهزیستی در برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه حضور دارند تصریح نمود:در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم برای فرد معلول ایجاد نمود.

وی با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله رویکرد طرحCBR است، یادآور شد: در این راستا ارائه تمامی هزینه‌ها توسط این نهاد حمایتی برای معلولان در نظر گرفته می شود.

وی گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دانشگاه آزاد اسلامی در یک گذر حساس قرار دارد
خبر قبلی
کمیته نظارت بر اشتغال استان زنجان تشکیل شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست