تولید بالغ بر ۱۱ هزار تن ماهیان سردآبی و گرمابی در استان زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توسعه پروژه‌های آبزی‌پروری در مناطق مختلف استان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید و بویژه ارتقای سطح سلامت جامعه با مصرف گوشت آبزیان، با شتاب خوبی در حال اجراست.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ منصور حقی‌راد با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در استان زنجان اظهار کرد: تولید این ماهی سردآبی طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان به ۹ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

وی همچنین با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی از جمله انواع کپور ماهیان در استان خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۸۳۵ تن انواع کپور ماهی از جمله کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علفخوار در مزارع استان تولید و به بازار عرضه شده است.

حقی راد با بیان اینکه این میزان تولید در ۷۴۹ مزرعه پرورش ماهی محقق شده است، آب های طبیعی و نیمه طبیعی، رودخانه‌ها و سدهای خاکی را منابع آبی مورد استفاده در تولید و پرورش آبزیان در استان زنجان برشمرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته تولیدات آبزی استان با بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۲ هزار تن تولید انواع ماهیان سردآبی و گرمابی نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده رشد ۲۶ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در منطقه شمال غرب را دارد، بیان داشت: به منظور ارتقای سرانه مصرف آبزیان در استان علاوه بر افزایش تولیدات شیلاتی اقدام به برگزاری کلاس‎‌های طبخ آبزیان و نمایشگاه‌های عرضه محصولات و فعالیت‌های ترویجی در مناطق مختلف استان شده است.

حقی راد افزود: مصرف سرانه آبزیان در استان زنجان از ۲۵۰ گرم در سال ۷۵ به ۶.۵ کیلوگرم در سال ۹۷ ارتقا یافته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۲۰ المان جدید در زنجان نصب می شود
خبر قبلی
محدوده کنونی شهر زنجان ظرفیت پذیرش ۹۰۰ هزار نفر را دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست