1. اخبار استان
  2. تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن کلزا در کشور

کد خبر: 10216

تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن کلزا در کشور

مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت تولید کلزا در کشور، گفت:   امسال با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن کلزا برای چهارمین سال پیاپی رکورد تولید کلزا در کشور شکسته می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ علیرضا مهاجر در جلسه ستاد دانه های روغنی استان زنجان  در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان این مطلب، اظهار کرد: دغدغه ها و مشکلات موجود در روند تولید کلزا را هر روز و به طور مستمر رصد و پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تامین امنیت غذایی، توسعه کشت دانه روغنی کلزا از نظر تامین روغن، کنجاله و پایداری تولید گندم تاکیدات زیادی وجود دارد، افزود:  در هر شرایطی باید زمینه خرید آسان و راحت کلزا از کشاورزان فراهم شده و رضایت آنان جلب شود.  در حال حاضر بذر با کیفیت داخلی و خارجی کلزا به اندازه کافی تامین شده و از این نظر به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.

مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در حاشیه بازدید از مزارع کلزای کشت و صنعت دشت خرم دره و کشت و صنعت دشت میر خدابنده در استان زنجان، گفت:  توسعه کشت کلزا از موضوعات بسیار مهمی است که به طور جدی توسط مقام معظم رهبری پیگیری می شود و در این راستا تمام توان خود را برای جلب نظر و رضایت کلزاکاران در زمینه تامین نهاده ها و تجهیزات و نیز اقتصادی کردن تولید به کار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه  پیشنهاد افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا به حدود ۵ هزار و ۴۰۰ تومان داده شده است که در صورت تصویب، خود کشاورزان در کشت کلزا پیش قدم خواهند شد، اظهار کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار تن کلزا در کشور برداشت و ۲۹۰ هزار تن توسط دولت خریداری شده است.  در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد بهای کلزای خریداری شده از کشاورزان پرداخت شده است.
مهاجر با اشاره به اینکه امسال کشت بیش از ۷۰۰ هزار هکتار کلزا در کشور هدفگذاری شده است، یادآور شد: با تحقق این میزان، سطح زیر کشت کلزا در کشور ۱۰ برابر خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اجرای طرح اصلاح خطوط حمل و نقل عمومی شهر زنجان؛ امروز
خبر قبلی
سهمی در افزایش فرهنگ عمومی ترافیک زنجان داشته باشیم…
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست