1. اخبار ویژه
  2. پروژه سبزه میدان، پروژه ای کاملا اقتصادی است

کد خبر: 339

پروژه سبزه میدان، پروژه ای کاملا اقتصادی است

شهردار

شهردار زنجان:

پروژه سبزه میدان، پروژه ای کاملا اقتصادی است

شهردار زنجان گفت: پروژه سبزه میدان، پروژه ای کاملا اقتصادی است.

حبیب ملائی یگانه ظهر سه شنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در پاسخ به برخی ایرادات قانونی و اقتصادی به اجرای پروژه سبزه میدان، اظهار داشت: برابر آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری زنجان معاملات در سه سطح خرد، متوسط و عمده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های بالای ۲۰۰ میلیون تومان جزو پروژه های با حجم عمده محسوب می شوند، افزود: شورای اسلامی شهر زنجان به شهرداری زنجان تا سقف یک میلیارد تومان تفیض اختیار داده است.

شهردار زنجان پروژه سبزه میدان را یک پروژه با حجم عمده عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه همه مسائل قانونی رعایت شده و فراخوان سراسری از طریق نشریات محلی و ملی داده شده است.

ملایی یگانه با بیان اینکه اگر قرار باشد همه معاملات شهرداری ها با هیئت دولت ارسال شود باید چند هیئت دولت در کشور وجود داشته باشد، افزود: شهرداری زنجان مطابق با مقررات و با توجه به شرایط تفیض اختیار شده معاملات را انجام می دهد.

یگانه ارسال لوایحه مربوط به پروژه سبزه میدان جهت تصویب به شورای اسلامی شهر زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: همه مراحل قانونی جهت اخذ نظر و تصویب شورای اسلامی شهر زنجان صورت گرفته است.

شهردار زنجان به اعتراضات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص افزایش قیمت تمام شده فاز نخست پروژه سبزه میدان اشاره کرد و اظهار داشت: مشاور پروژه سبزه میدان مطابق قیمت فهرست بهای سال ۹۵ اقدام به برآورد کلی پروژه کرده بود.

ملایی یگانه  ادامه داد: در این بررسی میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۱۵۷ میلیارد تومان برآورد شده بود. این مبلغ با پلوس ۸۵ درصد مواجه شده و به ۲۹۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این روند در پروژه های عمرانی طبیعی است، افزود: افزایش ضریب به دلایل مختلف دشواری عملیات اجرایی همچون فعالیت اجرایی در ۱۳ متری عمق زمین و مرکز شهر اعمال شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه سه کارشناس رسمی دادگستری برآورد ارزش فضاهای ساخته شده را انجام داده اند، افزود: ارزش فضاهای ساخته شده جهت بهره برداری فاز نخست پروژه مطابق با کارشناسی صورت گرفته در مجموع ۳۳۱ میلیارد تومان بوده است.

ملایی یگانه  ادامه داد: این ارزش در ۳۰ ماه بعد یعنی در زمان بهره برداری پروژه به میزان ۳۹۷ میلیارد تومان خواهد رسید. از اینرو این پروژه کاملا اقتصادی و دارای توجیه است. همچنین فضای شهری مهم ایجاد شده برای شهروندان قابل قیمت گذاری نبوده و یک سرمایه مهم شهری برای شهروندان زنجانی خواهد بود

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مهندسان زنجانی الگوی کشور برای احیای معماری باشند
خبر قبلی
موزه مردان نمکی معدن چهره آباد در عمارت ذوالفقاری زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست