1. اخبار استان
  2. ثبت سهم ۱.۲ درصدی صادرات استان زنجان از کشور

کد خبر: 2238

ثبت سهم ۱.۲ درصدی صادرات استان زنجان از کشور

 

مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ واحد صادراتی استان زنجان عودت می‌شود

ثبت سهم ۱.۲ درصدی صادرات استان زنجان از کشور

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به مشوق های مالیاتی واحدهای صادراتی استان اشاره کرد و گفت: ۱۵ واحد صادراتی استان زنجان که ۸۰ درصد حجم صادرات استان را بر عهده دارند، مالیات بر ارزش افزوده آن ها پرداخت می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان، ناصر فغفوری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه کیمته ای در این راستا تشکیل شده است، اظهار کرد: این واحدهای تولیدی می توانند به امور مالیاتی استان مراجعه ئ نسبت به دریافت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی خود اقدام کنند.

وی به عملکرد صادرا ت و واردات استان طی ۵ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه سال جاری صادرات استان ۱۶۰ میلیون دلار بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۰ میلیون دلار بوده که رشد ۱۶۲ درصدی صادرات استان محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان سهم صادرات استان از سهم صادراتی کشور را ۱.۲ درصد عنوان کرد و یادآور شد: سهم صادرات استان در سنوات گذشته این میزان سهم را تجربه نکرده بود که شاهد عبور از سهم یک درصدی از سهم صادرات استان و تجربه کردن این میزان از سهم صادراتی کشور هستیم.

وی کاغذ و دام زنده را جزو اقلام جدید صادراتی استان زنجان برشمرد و تاکید کرد: این دو کالا به کالای دیگر صادراتی استان همچون شمش روی، شمش سرب، رب گوجه فرنگی، خرما، کشمش، دوغ، خامه و ترانسفورماتور و سایر کالاها افزوده شده است.

فغفوری مقصد کالاهای صادراتی استان را ۳۴ کشور برشمرد و گفت: هفت کشور جدید مطابق با رویکرد تنوع بخشی بازارهای صادراتی به مقصد صادراتی کالاهای استان افزوده شده که شامل تایلند، عمان، بحرین، مالزی، لهستان، ساحل عاج و استرالیا می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان واردات استان در پنج ماهه سال جاری را ۱۴۳ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان در سال گذشته ۱۱۴ میلون دلار بوده و ۴۱ کشور مبداء واردات کالاهای استان زنجان هستند که عمده اقلام وارداتی استان نیز مواد اولیه و ماشین آلات است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پرویز قزلباش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان شد
خبر قبلی
سهم بخش کشاورزی از صادرات استان زنجان ناچیز است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست