1. اجتماعی
  2. جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در تقویم جهانی گردشگری ثبت می‌شود

کد خبر: 824

جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در تقویم جهانی گردشگری ثبت می‌شود

جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در تقویم جهانی گردشگری ثبت می‌شود

گردش مالی غذا در صنعت گردشگری ۲۰۰ میلیارد دلار است

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ثبت  جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در تقویم جشنواره‌ها و مناسب‌های ویژه سازمان اکو خبر داد و گفت: از سازمان جهانی گردشگری درخواست شده تا در تقویم جهانی گردشگری نیز ثبت شود.

 به گزارش همدلی زنجان؛ یحیی رحمتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه گردش مالی غذا در صنعت گردشگری سالانه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار است، اظهار کرد: مطابق با آمار قابل استناد در سطح دنیا غذا سهم ۳۵ درصدی از هزینه سفر یک گردشگر را به خود اختصاص می دهد و در گردشگری دنیا به صرت استاندارد برای بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز به صورت میانگین یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دلار هزینه غذا برای یک گردشگری می‌شود.

وی از حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، کردستان و گیلان در حوزه صنایع دستی وابسته به غذا در جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: هفت غرفه از استان زنجان و یک غرفه نیز از استان تهران در جشنواره حضور دارند. در بخش غذا نیز خراسان جنوبی، ایلام و زنجان به عنوان نماینده ایران حضور می‌یابند.

این مقام مسئول به برگزاری دو دوره گذشته جشنواره غذاری جاده ابریشم-اکو در زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری همزمان جشنواره آش ایرانی و غذا تصمیم بر استقلال جشنواره غذا گرفته شد و در سال جاری نیز بنابر برخی ملاحضات زمان آن ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت پیش بینی شده است.

وی گردشگری مالی و سهم غذا در صنعت گردشگری دنیا را نشان از ظرفیت بالای اقتصادی آن برشمرد و افزود: این بخش سهم مناسبی از گردشگری دنیا را دارد و می توان از این ظرفیت برای برای جشنواره های داخلی بهره برد. در همین راستا برگزاری جشنواره آش ایرانی و غذای جاده ابریشم-اکو زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری استان زنجان را فراهم می‌کند.

رحمتی از این جشنواره به عنوان یک فرصت برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران و کشورهای شرکت کننده یاد کرد و گفت: در این جشنواره برنامه‌های آئینی، کارگاه های غذا و آشنایی با غذاهای شرکت‌های کشورهای به همراه ۲۵ غرفه پخت غذا، هشت غرفه تشکل‌ها، ۱۴ غرفه صنایع دستی و ۲ غرفه ویژه دمنوش‌های گیاهی پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه۶ سفیر از ۶ کشور در جشنواره حضور پیدا می‌کنند، افزود: حضور ۱۴ کشور برای شرکت در جشنواره نهایی شده و سفر بلغارستان به عنوان آشپز و سرو کننده غذاها برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در جشنواره حضور پیدا می‌کند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تلاش برای عضویت زنجان در شهرهای جاده ابریشم
خبر قبلی
۵۰ درصد از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست