جشنواره موسیقی توفیق مقدمه ای برای اجرای فستیوال های ملی در زنجان باشد

موسیقی تراوش زیبایی است،احساس است و لطافتی که آدمی را قرین عشق و تامل در آفرینش می کند.موسیقی مطلوب موجب آرامش مطلوب است، چرا که  مشقت خاطر بی هیچ واسطه ای گاه با نیل به موسیقی مرتفع می شود گاه صوت قران، صدای رود و شر شر باران ، گاه صدای گنجشگ ها و گاه تمامی طبیعت بهانه ای برای خلق موسیقی ذهن می شود و با رخنه بر قلب آدمی، لطافت و مهربانی را با بهترین احساس ها خلق می کند. بی شک رابطه بین شخصیت و موسیقی امری است کتمان ناپذیر، با این توضیح که گاه شخصیت موجب تمایل شخص به انتخاب موسیقی مورد نظر می شود و گاه موسیقی خود بصورت مستقل موجب تشکیل شخصیت و هویت در فرد می شود. از اینرو گاه می توان شخصیت فرد را بنا به آوا و نواهایی که می شنود به راحتی تشخیص داد.

بنا به تنوع مختلف فرهنگی در جای جای دنیا، نباید انتظار داشته باشیم که تمامی افراد ساکن در یک جامعه به صورت همسان از شنیدن موسیقی واحد لذت می برند، چه بسا عده ای آهنگ های گذشته خود را بپسندند و گروهی دیگر نیزکه  از شنیدن موسیقی  ای در گذشته به وجد می آمدند، دیگر احساس لذتی نسبت به آن آهنگ ها نداشته باشند. و چه بهتر که بتوان در جامعه متنوع از فرهنگ ها و مخاطبان مختلف به تمامی جوانب موسیقی اهمیت قائل شد و هنرمندان را در تحقق هر چه بهتر اهداف هنری تشویق نمود. از اینرو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در راستای رسالت های حمایتی خود از حوزه فرهنگ و هنر، تصمیم دارد بنای جشنواره ای را در زنجان پایه ریزی نماید که آیندگان به غنای موسیقی این شهر ببالند. جشنواره موسیقی توفیق برای نخستین بار در شهر زنجان برگزار می شود و امیدوارم این جشنواره مقدمه ای برای اجرای فتیوال های ملی در شهر زنجان باشد.

موسیقی یکی از بخش های مهم هویت هر جامعه ای محسوب می شود و زنجان به عنوان یک شهر با سابقه تمدنی بالا دارای غنای بالایی در حوزه موسیقی است.

موسیقى بومى استان زنجان از گنجینه موسیقى فولکلوریک و کلاسیک آذرى تأثیر پذیرفته است و در حال حاضر نیز وجه غالب ترکیب موسیقى بومى استان را تشکیل مى‌دهد.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در راستای رسالت های حمایتی خود از حوزه فرهنگی مردم زنجان تصمیم دارد بنای جشنواره ای را در زنجان پایه ریزی کند که آیندگان به غنای موسیقی این شهر ببالند. جشنواره موسیقی توفیق برای نخستین بار در شهر زنجان برگزار می شود و امیدوارم این جشنواره مقدمه ای برای اجرای فستیوال های ملی و منطقه ای در شهر زنجان باشد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 برگزیدگان اولین جشنواره موسیقی «توفیق» معرفی شدند
خبر قبلی
وضعیت فعلی موسیقی در استان زنجان بسیار آشفته است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست