1. اجتماعی
  2. جمعیت شهری استان زنجان ۶۷.۳ درصد است

کد خبر: 2173

جمعیت شهری استان زنجان ۶۷.۳ درصد است

جمعیت شهری استان زنجان ۶۷.۳ درصد است

پایان سال ۹۶؛ آخرین مهلت دریافت کارت ملی هوشمند

 

 

 

 

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به طرح ثبت نام و تعویض کارت ملی هوشمند در استان، گفت: متقاضیان تنها تا پایان سالجاری مهلت دریافت و تعویض کارت ملی هوشمند را دارند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، سید علی شفیعی در جلسه شورای ثبت احوال استان، با بیان اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان برنامه تمامی واجدین شرایط، کارت ملی هوشمند دریافت کنند، اظهار کرد: در ۵ ماهه امسال، ۳۷ هزار و ۹۹۶ نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند که این میزان، ۴۱.۵ درصد واجدین شرایط را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون، ۳۳۷ هزار و ۳۷۵ کارت ملی هوشمند اخذ درخواست، صدور و تحویل داده شده است، افزود: تاکنون تعداد شناسنامه‌های مکانیزه تعویض شده در استان زنجان نیز ۲۰ هزار و ۸۹۰ جلد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان از ارائه خدمات ۱۲ اداره استانی به منظور خدمات رسانی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند و سایر خدمات مرتبط خبر داد و یادآور شد: در این زمینه ۱۲ اداره پست در سطح استان و ۱۶ دفتر پیشخوان دولت به مردم ارائه خدمات می کنند و تسهیل دسترسی برای مراجعه کنندگان، مورد توجه قرار گرفته است.

وی به برخی اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در این سرشماری، تعداد جمعیت استان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر و جمعیت کشور ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر بوده که بدین ترتیب، جمعیت شهری کشور ۷۴.۱ درصد و جمعیت شهری استان ۶۷.۳ درصد برآورد شده است.

شفیعی با بیان اینکه جمعیت روستایی کشور، ۲۵.۹ درصد و جمعیت روستایی استان ۳۲.۷ درصد است، خاطر نشان کرد: مردان، ۵۱ درصد جمعیت کشور را تکشیل می دهند که این رقم در استان به ۵۰.۶ درصد می رسد. همچنین سهم جمعیتی زنان در کشور ۴۹ درصد و در استان زنجان نیز ۴۹.۴ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان به برخی تنگناهای این اداره کل اشاره کرد و گفت: اسناد اداری شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و طارم یک نسخه ای بوده و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در هر زنجان ساکن است، نیازمند توجه به شرایط بایگانی در این شهرستان هستیم چرا به تبع این موضوع، نیمی از اسناد در شهرستان زنجان بایگانی می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به تکمیل ساختمان اداری ثبت احوال در شهر زنجان تاکید کرد و گفت: برای تکمیل ساختمان در حال احداث و نیمه تمام ثبت احوال، نیازمند یاری مسئولان مرتبط هستیم؛ به گونه ای که احداث این ساختمان از سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون نیز به بهره برداری نرسیده است.

شفیعی به برگزاری همایش جمعیت استان با موضوع تک فرزندی اشاره کرد و گفت: همایش جمعیت استان با موضوع تک فرزندی با تلاش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که به نسبت همایش‌های کشوری برگزار شده در این راستا، سطح کیفی قابل قبول و دستاوردهای مناسبی داشت.

وی صدور گواهی ولادت در بیمارستان‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: هم اکنون صدور گواهی ولادت در بیمارستان‌های استان به صورت دستی انجام می شود که این امر، نیازمند رایانه‌ای شدن است.

شفیعی با بیان اینکه فرهنگ نام‌گذاری در جامعه بعضاً مشکلاتی به همراه دارد، یادآور شد: در برخی موارد شاهد ثبت برخی نام ها بر نوزادان هستیم که با توجه به قوانین و مقررات، ثبت آنها امکان پذیر نبوده و بدین ترتیب فرایند ثبت آن طولانی می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
از انصراف سعید امیدی تا تنفس ۱۵ دقیقه‌ای..!
خبر قبلی
نخستین جلسه برای برخورد با واحدهای معدنی برگزار شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست