جهت رشد و توسعه شهرهای استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

جهت رشد و توسعه شهرهای استان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود

 

 

مدیرکل دفتر فنی، ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان، با بیان اینکه برای رشد و توسعه شهرهای استان، باید از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت درآمدزایی استفاده شود، گفت: هر یک از شهرهای استان، دارای استعدادی در زمینه های مختلف است که می توان با انجام اقداماتی و بر اساس ماهیت شهرها، در جهت توسعه و درآمدزایی گام برداشت.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسرافیل نیازی در جلسه اعضای شورای اسلامی استان، با بیان اینکه جهت بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی، سال گذشته قراردادهایی جمعاً به ارزش ۵۶۶ میلیارد تومان در شهر زنجان منعقد شد، اظهار کرد: اقداماتی به منظور بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه همه شهرهای استان صورت گرفته است تا بتوان با تقویت حضور بخش خصوصی در تمام نقاط شهری استان، به توسعه مورد نظر دست یافت.
وی با بیان اینکه عضویت در شورای اسلامی استان، فرصت مناسبی است که باید حداکثر استفاده از آن به عمل آید، افزود: موضوعاتی در شهرستان ها وجود دارد که اعضای شورای اسلامی استان می توانند بر اساس قوانین و مقررات و به ویژه تفاهم نامه های موجود، به گونه ای برنامه ریزی نمایند که در سطح ملی و شوراهای عالی کشور، این برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها مطرح و اجرایی شود.
این مقام مسئول، با بیان اینکه در افق برنامه ۱۴۰۴، مقرر شده که یک مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان ابهر تاسیس شود، خاطر نشان کرد: به کلیه شهرداری های استان، توصیه شده است که مدیریت مراکز معاینه فنی از طریق فراخوان، به بخش خصوصی واگذار شود تا از وجود هر گونه شائبه در این راستا، جلوگیری شود.
مدیرکل دفتر فنی، ترافیک و حمل و نقل استانداری زنجان، با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱ شهر استان، قرارداد طرح جامع تفصیلی ۸ شهر طی سال های اخیر، تعیین تکلیف و ابلاغ شده است، گفت: طرح جامع تفصیلی ۵ شهر استان نیز موانعی دارد که در حال پیگیری و تصویب است و برای اولین بار در استان، جهت نقشه برداری طرح تفصیلی شهرهای کرسف و نوربهار، از پهباد و عکسبرداری هوایی استفاده شد. همچنین طرح تفصیلی جامع شهر زنجان نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سال آینده به اتمام می رسد.
نیازی به تشکیل تیم ارزیابی شهرداری های استان اشاره کرد و یادآور شد: این تیم، بازوی شوراهای اسلامی شهرهاست که هدف آن، بازرسی از شهرداری ها و یادآوری برخی نکات ضروری است که مورد استقبال شهرداری های شهرهای استان نیز قرار گرفته است.
این مقام مسئول به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه های آب و فاضلاب شهرها اشاره کرد و گفت: ۳ طرح احداث تصفیه خانه آب شهری با ۱۱۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری، در حال پیگیری برای عقد قرارداد با بخش خصوصی است که با این اقدام، ظرفیت تصفیه خانه شهر زنجان از ۱۲۵ هزار نفر به ۴۱۰ هزار نفر افزایش می یابد. همچنین تکمیل تصفیه خانه شهر ابهر نیز با ۴۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه شبکه آبرسانی این شهر، در حال اقدام است.
وی به دو خطه کردن راهآهن زنجان-تهران اشاره کرد و گفت: این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که می توان این موضوع را توسط شورای اسلامی استان و از طریق شورای عالی شهرسازی پیگیری نمود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پادگان ارتش در شهر زنجان باید منتقل شود
خبر قبلی
در جستجوی صداقت از دست رفته…!!!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست