حاشیه تصویب بودجه ۹۸ شهرداری در صحن شورای شهر زنجان/فیلم

صبح امروز جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان برگزار و یکی از محوری ترین موضوعات آن یعنی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری زنجان در دقایق پایانی با کش و قوس فراوان به تصویب رسید.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ بودجه سندی است که باید مطابق با منابع درآمدی و هزینه ای در سال آتی تعریف و برای آن برنامه تعریف کرد. در بخش های مختلف زنجان نیازمند هزینه های عمرانی و جاری است و مهم تر از آن که اعضای شورا تاکید داشته اند توسعه متوازن شهر زنجان بوده که امیدواریم در لایحه بودجه ۹۸ این رویکرد و استراتژی تعریف شده بود.

وقتی استاندار زنجان در این جلسه رسمی و علنی شورا حضور یافت و در ساعت ۹:۳۰ صبح به صورت رسمی جلسه آغاز شد همه اعضای شورای می دانستند این جلسه طولانی و خسته کننده خواهد بود. برخی از خبرنگاران نیز برحسب تجربه سال های گذشته می دانند این خستگی که ناخودآگاه بعضا به دلیل طولانی شدن جلسات ایجاد می شود موجب ترک جلسه توسط برخی نیز خواهد شد.

با تمام این شرایط جلسه رسمی و علنی شورا تا دقایقی بعد از ساعت ۱۴ نیز ادامه داشت و با تصویب لایحه بود ۹۸ شهرداری زنجان به پایان رسید. تصویب بودجه در صحن علنی شبیه یک دوئل بین اعضای شورا بود که کاملا چانه زنی و شاید! شاید! بده بستان های شخصی نیز در آن وجود داشت.

تنها چند روز قبل از این جلسه رسمی و علنی با حضور خبرنگاران اخباری غیررسمی گویای رد بودجه ۹۸ شهرداری زنجان توسط کمیسوین تخصصی بودجه و امور حقوقی شورا داشت که رای دهندگان امروز نیز در آن حضور دارند. امروز تنها اسماعیل دویران و سید رحمان احمدی با آن مخالفت کردند و بقیه در خلال تنفسی که اعلام شد با چانه زنی صورت گرفته نسبت به جزئیات آن قانع شدند!

هرچند مشخص نیست مخالفان دقیقا با کدام جزئیات بودجه ابتدا مخالف بودند، اما ظاهرا نظر آن ها در تنفس ۱۵ دقیقه ای جلب شد تا موافقان بودجه به اکثریت برسند. در نیت صادقانه اعضای شورای اسلامی شهر زنجان برای توسعه پایدار شهر زنجان شکی نیست اما نبود اطلاعات شفاف از بودجه ۹۸ در اختیار رسانه ها موجب ابهام در رویکردهای بودجه ریزی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان شده است.

از نکات قابل توجه در زمان رای گیری نخست(قبل از تنفس) این بود که چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان بر غیرعلنی برگزار شدن زمان رای گیری به صورت غیرسمی تاکید کردند! حتی یکی از اعضای شورا گفت اصلا لایحه بودجه را مطالعه نکرده! اما گفت و گوهای دو نفره و سه نفره اعضا در تنفس حیاتی بودجه ۹۸ به نفع عباس راشاد(تنها موافق سرسخت بودجه از ابتدا) تمام شد و وی در زمان رای گیری نخستین نفری بود که دستش را بلند کرد و بعد از تصویب نیز با خوشحالی به عنوان نفر نخست جلسه را ترک کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 آیا کابوس سونامی سالمندی جمعیت ایران در پیش است؟
خبر قبلی
رسیدگی به پرونده قتل خانواده ۳ نفره شهرستان خدابنده در کمتر زمان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دوستان شورا چقدر دلسوزانه دارن بحث میکنن‌..!

دانستن حق مردم است با شفافیت فساد رنگ می بازد.باید بودجه به قدری شفاف باشد که قابلیت نظارت مردمی نیز داشته باشد.

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست