1. اخبار استان
  2. حجم سدهای استان زنجان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است

کد خبر: 8291

حجم سدهای استان زنجان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با روند توسعه ای شاخص های مختلف استان زنجان از ابتدای انقلاب تا چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حجم سدهای استان در حال حاضر ۳۳۸ میلیون مترمکعب است و این در حالی است که پیش از انقلاب در استان سدی ساخته نشده بود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ شهرام طهماسبی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه تولیدات محصولات کشاورزی و دامپروری استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رشد بالایی مواجه بوده است، اظهار کرد: استان در تولید محصولات استراتژیک به خودکفایی رسیده و تولید محصولاتی همچون گندم، حبوبات، شیر، گوشت قرمز افزایش یافته است.

وی به سرانه تخت های بیمارستانی استان زنجان را یادآور شد و افزود: تخت های بیمارستانی استان زنجان از ۴۰ تخت به ۱۶۰ تخت رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه ایران جزو ۳۰ کشور در دنیا است که اقتصاد آن‌ها مبتنی بر کارآیی است، خاطرنشان کرد: برای توسعه‌ باید معیارها و شاخص‌های بسیاری مورد توجه قرار گیرد و دادن مسئولیت به احزاب، ترمیم و بهبود سرمایه اجتماعی، بازنگری اساسی قوانین و مقررات و توجه جدی و عملیاتی به اصول علم اقتصاد از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است.

وی به مراحل توسعه‌یافتگی اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشورها به سه بخش اقتصاد مبتنی بر عوامل تولید، اقتصاد مبتنی بر کارآیی و اقتصاد نوآوری است که کشورهایی که اقتصادی مبتنی بر نوآوری دارند در سطح سوم توسعه یافتگی قرار می گیرند.

طهماسبی به وضعیت جمعیت و نرخ باسوادی استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت استان زنجان بیش از یک‌میلیون و ۵۵ هزار نفر است و نرخ باسوادی استان از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد رسیده و تعداد افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند نیز افزایش‌ یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های استان از ۳ باب به ۹۲ باب طی چهل سال گذشته رسیده است، اظهار کرد: و در حوزه بهداشت و درمان تعداد خانه‌های بهداشت استان از ۱۷ واحد به ۴۵۷ واحد رسیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حیات وحش زنجان
خبر قبلی
افتتاح ۲۴ پروژه توسط سپاه زنجان در دهه فجر ۹۷
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست