جوابیه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان؛

حجم سرمایه گذاری کارخانجات استان زنجان سالیانه به روز رسانی نمی شود

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص مطلب همدلی زنجان با عنوان “افزایش حجم سرمایه گذاری صنعتی استان از واقعیت تا خیال” جوابیه صادر و از قول رئیس این سازمان توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در متن این جوابیه آمده است؛

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: ملاک برای بررسی عملکرد واحدهای تولیدی زمان صدور پروانه بهره برداری بوده و میزان سرمایه گذاری واحدهای استان به صورت سالیانه به روز رسانی نمی شود.

ناصر فغفوری یادآور شد: این امر به این معناست که میزان سرمایه گذاری سال گذشته صنعتی استان با سرمایه گذاری سال جاری جمع می شود و ارزش قیمت هر کارخانه به قیمت روز پروانه بهره برداری صادره می باشد که تفاوت میزان سرمایه گذاری ها در پروژه های اتفاق افتاده کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در سال ۹۳ بر اساس پروانه بهره برداری صادره برای پروژه های فعال استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که هم اکنون این میزان برای سرمایه گذاری های صنعتی بر اساس پروانه های بهره برداری صادره به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول افزود: پیش بینی می گردد با راه اندازی ۲ الی ۳ پروژه بزرگ استان ظرف ۳ ماه آتی ، این میزان سرمایه گذاری به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به بخشی از سرمایه گذاری های بزرگ اتفاق افتاده در استان طی سال های اخیر اظهار داشت: پروژه هایی همچون فولادکاران افق و طرح توسعه آن، البرز ناب آرش، جی تی آی ، طرح توسعه آن و بخش پرایمری جی تی آی ، راشا کاسپین و طرح توسعه آن، طرح های توسعه ای شرکت توسعه معادن روی، طرح توسعه شرکت پارس حیات، پویا ریس و ۷ واحد زیرمجموعه گلرنگ از جمله پروژه های بزرگ سرمایه گذاری صنعتی استان به شمار می روند.

وی یادآور شد: تعداد بالای پروژه های بزرگ صنعتی در استان این گواهی را تائید می کند که میزان سرمایه گذاری های بزرگ استان نسبت به سال ۹۵ از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

فغفوری با اشاره به اینکه در سال های گذشته رتبه صنعتی و معدنی استان بر حسب سرانه جمعیتی و مساحتی تعیین و اعلام می شد عنوان کرد : هم اکنون این آمار بدون احتساب سرانه جمعیتی و مساحتی استان نسبت به سایر استان های کشور اعلام می شود که در این راستا حجم سرمایه گذاری استان بدون لحاظ سرانه جمعیتی و مساحتی از رتبه نوزدهم به رتبه سیزدهم ارتقا پیدا کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان ضمن تقدیر از حمایت های ویژه استاندار محترم زنجان از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی استان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موفقیت های استان در رونق تولید و سرمایه گذاری های صنعتی مدیون حضور بخش خصوصی فعال ، سالم و نمونه است که هر یک به تنهایی در کشور سرآمد هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جولان کرونا در سایه غفلت مسئولان زنجانی+فیلم
خبر قبلی
سطح کیفی دانشگاه‌های استان مطلوب است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست