1. اخبار استان
  2. حرکت بورس به سمت تک سهم‌های ارزنده

کد خبر: 22048

حرکت بورس به سمت تک سهم‌های ارزنده

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهم‌های زیادی در بازار ارزنده هستند، مطرح کرد:بازار به سمت تک سهم های ارزنده و خوب حرکت خواهد کرد.

به گزارش بازار، در روز گذشته بازار شاخص کل با روند مثبت آغاز به کار کرد و این روند صعودی را تا پایان معاملات ادامه داد. شاخص هم وزن و شاخص فلزات اساسی نیز تا پایان معاملات روند صعودی داشتند.

 نماگر اصلی بورس ۱۸ هزار و ۲۳۱ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ، در انتهای معاملات،  ۳ هزار و ۱۵۵ واحد افزایش داشت و رقم ۳۷۳ هزار و ۱۸۳ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی  امروز با افزایش همراه بود و با رشد ۱۳ هزار و ۳۷۰ واحدی، روی خانه ۹۱۶ هزار و ۸۵۸ واحدی ایستاد. اکثر نماد های فولادی امروز روند مثبت داشتند و در این میان باز هم نماد ملی سرب و روی ایران با رشد نزدیک به ۵ درصدی بیشترین رشد را در این گروه داشت.

امروز اکثر نماد های گروه بانکها و موسسات اعتباری روند مثبت داشتند و فقط ۳ نماد رنگ قرمز به خود دیدند اما در گروه محصولات کانی غیر فلزی اکثر نماد ها با کاهش قیمت همراه بودند و ۳ نماد در این گروه مثبت بودند. در گروه محصولات شیمیایی اغلب سبز رنگ بودند و نماد اختیار پارسیان با رشد نزدیک به ۵۳ درصدی، بیشرترین افزایش را در بین نماد های این گروه داشت. نماد های گروه خودرو نیز با افزایش همراه بودند اما در این گروه شاهد کاهش  نزدیک به ۵ درصدی در ۸ نماد بودیم.

دیروز  نماد «فتوسا» بیشترین رشد و نماد«تپکو» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «فارس» بیشترین تاثیر در مثبت ماندن شاخص کل را داشت.

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با معاملات بورس گفت: بازار سرمایه بهترین رشد را نسبت به چند روز گذشته از خود نشان داد و ارزش معاملات هم افزایش قابل توجهی داشت. به نظر می‌رسد ابهامات بازار سرمایه و ریسک‌های سیاسی در بازار به حداقل خود رسیده‌اند و تنها مذاکرات برجام به عنوان اصلی‎‌ترین ریسک سیاسی در بازار نقش بازی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که در مذاکرات وین نتایج قابل توجهی را نبینیم متغیر اصلی بازار همان متغیرهای درونزای شرکت‌ها مثل برنامه‌های توسعه‌ای خواهند بود و در مواردی هم بازارهای جهانی می‌توانند به عنوان عامل بیرونی مهم باشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر ابهامات اصلی درباره فاکتور اصلی رشد بازار یعنی نرخ دلار وجود دارد، گفت: همان طور که مذاکره کنندگان گفته‌اند توافقات حاصل شده اما باید منتظر نتایج مثبت و منفی آن باشیم و برخی از افراد دلار ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان را قابل پیش‌بینی می‌دانند اما این ارقام منطقی نیستند و برای نرخ دلار همان محدوده ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان قابل تصور است و باید به این نکته توجه کرد که اگر دلار در این محدوده‌ها هم بچرخد باز هم بازار پتانسیل رشد را ندارد.

نوروزی درباره فاکتورهای ارزیابی بازار مطرح کرد: P/E و سایر فاکتورهای ارزشیابی برای بازار یک وضعیت نوسانی و با ثبات را پیش‌بینی می‌کنیم و جهت کلی بازار به سمت نمادهای خاص حرکت می‌کند. گروه‌هایی مثل غذا و دارو با توجه به اینکه ارز تدریجی در آن‌ها در حال حذف شدن است، رشد خوبی را در آن‌ها شاهد خواهیم بود اما باید بدانیم که نرخ دلار که بازوی اصلی رشد بازار است قدرت خودش را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ دلار در بازار به ثبات رسیده است اما با همین قیمت‌ها هم پتانسیل رشد را نخواهد داشت وبازار به سمت تک نمادهای خاص حرکت می‌کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد ۲برابری صادرات غیرنفتی و چالش های بین الملل
خبر قبلی
زنجان ظرفیت های مهم در حوزه گردشگری دارد/ هتل بوتیک زنجان افتتاح می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست