1. اجتماعی
  2. حرکت شتابان استان در مسیر توسعه با افزایش همدلی، وحدت و آرامش

کد خبر: 4687

حرکت شتابان استان در مسیر توسعه با افزایش همدلی، وحدت و آرامش

حرکت شتابان استان در مسیر توسعه با افزایش همدلی، وحدت و آرامش

جلب اعتماد افکار عمومی شرط لازم برای اداره کشور است

 

 

استاندار زنجان با اشاره به رشد ۵۴ درصدی صادرات استان، دو برابر شدن درآمدهای گمرکی طی یکسال گذشته در استان و چند میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در زنجان، تاکید کرد: همگان باید با افزایش فضای همدلی، انسجام، وحدت و هم افزایی در استان، زمینه رشد و توسعه استان زنجان را فراهم نمایند و تلاش کنند در سایه وحدت، هم افزایی، امنیت و آرامش، استان در مسیر توسعه به حرکت شتابان خود ادامه دهد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری شهرستان طارم که به منظور تکریم و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار شده بود، جلب اعتماد مردم و افکار عمومی را شرط لازم و ضروری برای اداره کشور عنوان کرد و افزود: افکار عمومی هرگز در انحصار هیچ گروه و جناح و باند سیاسی نیست و جلب نظر غالب ملت ایران به معنای توجه به افکار عمومی با سلائق، افکار و اندیشه های متفاوت است و مسئولان نظام همواره باید به گونه ای حرکت و رفتار کنند که مردم، خود را در لوای پرچم، نظام، رهبری و دولت بدانند.
وی با بیان اینکه اعتماد عمومی، سرمایه ملی کشور است و جامعه ای که این سرمایه را از دست دهد شکننده و آسیب پذیر می شود، تاکید کرد: باید با مبارزه با فساد و بی عدالتی و رفتار صادقانه توأم با اخلاق، زمینه اعتماد مردم را بیش از پیش فراهم نموده و بازسازی کنیم.
مقام عالی اجرایی استان بر ضرورت حفظ انسجام و یکپارچگی مردم و مسئولین در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: حفظ عزت نظام و پیشبرد مصلحت مردم در کشور ضروری است و مدیران ضمن پرهیز از حاشیه‌ها، نهضت خدمت به مردم را در جامعه رواج دهند.
وی با اشاره به اینکه مردم از بی عدالتی، بی اخلاقی، خودخواهی و رفتار آمرانه مدیران دچار رنجش خاطر می شوند، افزود: باید همواره با مبارزه با فساد و سالم سازی جامعه، اعتماد مردم را بازسازی کنیم چرا که مردم با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی در ایران، دیگر بداخلاقی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور را نمی پسندند.
استاندار زنجان تضعیف دولت و نادیده گرفتن دستاوردهای آن را نیز به معنای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بداخلاقی ها، تخریب و نادیده گرفتن دستاوردهای دولت در کشوری که پایگاه تشیّع بوده و ندای اهل بیت و عدالت و عاشورا در آن بلند است، پذیرفتنی نیست.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: کینه، دشمنی و بداخلاقی در جامعه اسلامی جایگاه و معنایی ندارد و ضروری است تمامی مدیران و کارکنان نظام اداری کشور در همه سطوح با انگیزه مضاعف، فضا و روح خدمت‌رسانی در جامعه را افزایش دهند.
درویش امیری در سخنان خود اجرای دقیق قوانین و تامین حقوق اساسی و شهروندی همه ملت ایران را به منزله توجه به افکار عمومی دانست و یادآور شد: ملت ایران مردمی بسیار قانع هستند که می توان با تامین حقوق اساسی و شهروندی آنان و جلوگیری از تبعیض و قانون گریزی در جامعه، رضایت ملت را کسب نمود.
مقام عالی اجرایی استان تصریح کرد: همه مدیران باید با احساس وظیفه و تکیه بر صندلی خدمت در چارچوب قانون کار کنند و در تامین حقوق ملت کوشا باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: سال ۹۷ سال بلوغ کامل جمهوری اسلامی ایران است که از سوی دوستان و دشمنان داخلی و خارجی کشور مورد توجه جدی قرار دارد تا ببینند ملت ایران با گذشت ۴۰ سال چگونه با مسائل داخلی و بین المللی خود برخورد خواهند کرد.
استاندار زنجان منطقه خاورمیانه‌ی امروز را بدلیل طمع و سلطه طلبی حاکمان منطقه و دسیسه های آمریکا، محیطی ناامین توصیف کرد و افزود: متاسفانه کشمکش های سیاسی و برخی درگیری های نظامی در منطقه، مسیر اقتصاد خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده و زمینه دخالت ها و نفوذ امریکا در این منطقه را فراهم کرده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امروز هم در زمینه مسائل داخلی و هم در ارتباطات خارجی باید بیش از گذشته سنجیده سخن بگوییم، رفتار کنیم و تصمیم بگیریم، تصریح کرد: اکنون که ۴۰ سال از عمر انقلاب می گذرد، پسندیده نیست مدیران بدون در نظر گرفتن منافع عمومی و منافع ملی تصمیم بگیرند و جامعه را با چالش مواجه نمایند.
درویش امیری افزود: امروزه دشمنان خارج نشین و برخی ناراضیان فریب خورده نمی خواهند نظام جمهوری اسلامی راه خود را ادامه دهد و همواره بدنبال مقابله با وحدت و همدلی ملت و مسئولین ایران هستند که این امر به منزله دامی است که تنیده شده و باید با صبوری و عاقلانه با آن برخورد نمود.
وی در پایان، ضمن تقدیر از تلاش ها و روحیه مردم‌داری فرماندار سابق شهرستان طارم، فرماندار جدید را به استفاده از ظرفیت های بالای حوزه گردشگری و کشاورزی این منطقه توصیه کرد و افزود: می توان با جذب سرمایه گذاران در راستای صنعتی نمودن کشاورزی شهرستان طارم و نیز معرفی توانمندی های حوزه گردشگری این شهرستان اقدامات جدی تری انجام داد.
گفتنی است در این مراسم با قدردانی از تلاش های علی باقری فرماندار سابق شهرستان طارم، فریدون هاشم نژاد بعنوان فرماندار جدید و نماینده عالی دولت در این شهرستان معرفی شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
گسترش رسانه‌ها یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جامعه است
خبر قبلی
“همدلی‌زنجان”، رسانه معتمد بین نخبگان و مسئولان استان باشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست