حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزلسرای نوپرداز بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به همایش درآمدی بر دو سالانه غزل منزوی تاکید کرده است: حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزلسرای نوپرداز بود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سید عباس صالحی عصر پنج شنبه در پیام خود به همایش درآمدی بر دو سالانه غزل منزوی با بیان اینکه حسین منزوی چهره ممتاز ادبیات معاصر و غزلسرای نوپرداز بود، عنوان کرده است: او (منزوی) با ثبات قدم و شناخت دقیق از مسیر ادبی، توانست قالب سنتی غزل را با نگاهی امروزین بیامیزد و به آن جان تازه ببخشد.

وی بابیان اینکه دو سالانه غزل حسین منزوی حاصل دو حسن نیت و حسن اتفاق است، ادامه داده است: یکی ارج نهادن به حضور شایسته منزوی در شعر امروز ایران که خواسته به‌حق اهالی ادبیات و دیگری ارج نهادن به غزل به‌عنوان زنده‌ترین و پویاترین قالب شعر فارسی است.

در این پیام آمده است: منزوی اگرچه در سال‌های ابتدایی حیات ادبی‌اش آنچنان باید قدر ندید؛ اما به‌تدریج جایگاه او در شعر ایران‌زمین بیش‌ازپیش نمایان شد و امروز نیز همچنان این اشتیاق را در دوستداران او می‌بینیم.

این پیام می‌افزاید: البته حاصل این دو اتفاق، توجه به شاعر آن جوانی است که سنت شعری ایران را با نگاه دقیق و عمیق به قله‌های رفیع ادب پارسی ادامه داده‌اند.

صالحی ادامه داده است: جوانانی که با این بهانه نیک باید کشف شوند، دیده شوند و بتوانند باانگیزه و قدرت مضاعف در این راه به حرکت خود ادامه دهند.

وزیر ارشاد در پیام خود به همایش درآمدی بر دو سالانه غزل منزوی ادامه داده است: اینجانب به همه عزیزان دست‌اندرکار این جایزه سلام و درود می‌فرستم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.

صالحی می‌افزاید: امیدوارم این جایزه آنچنان که شایسته نام حسین منزوی و شهر ادب‌پرور زنجان است، برگزار شود و با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هر چه باشکوه‌تر تداوم یابد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رفتار درمانی عقلانی هیجانی
خبر قبلی
سرعت خلق نقدینگی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست