حضور ۷۸ کشور در پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان زنجان

نشست خبری پنجمین جشنواره عکس سلامت روان در زنجان با حضور رئیس فدراسیون هنر عکاسی (فیاپ)، مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پنجمین جشنواره عکس سلامت روان در زنجان مطابق با سال های گذشته با هدف ارتقای کیفی سلامت روان در سطح جامعه برگزار شد که  داوری پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان از روز شنبه ۲۲ دی ماه ۹۷ در هتل بزرگ زنجان آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

عوامل برگزاری پنجمین جشنواره عکس سلامت روان نشست خبری را با حضور داوران، دبیر و رئیس این جشنواره برگزار کردند که حاضران در این دوره تعداد و کیفیت برگزاری این جشنواره را بالا دانسته و توضیحاتی در مورد آن ارائه کردند.
حضور ۳ هزار و ۱۲۴ شرکت کننده در جشنواره عکس سلامت روان
مدیر هنری پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان و نماینده فیاپ در ایران در این نشست خبری با بیان اینکه داوران جشنواره از شهرهای مختلف ایران و همچنین دیگر کشورها انتخاب شدند، اظهار داشت: پنجمین دوره جشنواره به لحاظ شرکت‌کننده رکورد همه جشنواره‌های ایران را در اختیار گرفته است.
علی سامعی به حضور ۳ هزار و ۱۲۴ شرکت کننده در جشنواره عکس سلامت روان اشاره و ابراز داشت: این تعداد شرکت کننده از ۷۸ کشور با ۱۸ هزار و ۳۵۸ عکس با دو موضوع آزاد و سلامت روان حضور دارند.
وی با اشاره به پایان داوری بخش آزاد جشنواره با ۱۰ هزار عکس تصریح کرد: مهم‌تر از تعداد عکس سطح کیفی عکس‌ها هم قابل توجه است، ضمن اینکه دوره چهارم این جشنواره با وجود اینکه زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار نشد هم با کیفیت بود.
جوایز این جشنواره را سازمان جهانی بهداشت متقبل شده است
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره عکس سلامت روان هم در این نشست با تقدیر از داوران و برگزار کنندگان جشنواره عکس سلامت روان، اظهار داشت: این افراد و همین طور فدراسیون جهانی عکس در برگزاری جشنواره عکس سلامت روان, یاری می‌کنند.
دکتر محمدرضا صائینی افزود: جوایز این جشنواره را سازمان جهانی بهداشت متقبل شده است.
هدف این جشنواره کمک سلامت روان مردم با استفاده از هنر عکاسی است
رئیس فدراسیون هنر عکاسی (فیاپ) با اشاره به اینکه این جشنواره اولین بار است که در دنیا با موضوع سلامت روان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فیاپ هر ساله ۶۰۰ جشنواره را در تمام پنج قاره برگزار می‌‌کند.
ریکاردو بوسی با بیان اینکه موضوع این جشنواره در عین حال ساده ولی دستیابی به نتیجه آن سخت است افزود: در این جشنواره چیزی که مخاطب از ما انتظار دارد عکس‌هایی را انتخاب کنیم که اولا مرتبط به موضوع جشنواره باشد و همچنین هدف جشنواره کمک به مردم بوده باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: هدف این جشنواره کمک سلامت روان مردم با استفاده از هنر عکاسی است و ما در حقیقیت باید از لنز دوربین برای کمک کردن به مردم استفاده کنیم.
برای همه فهم شدن سلامت روان باید اقداماتی انجام شود
مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در این نشست با تاکید بر مغفول ماندن و پایین بودن سطح سواد سلامت روان در جامعه، اظهار داشت: برای همه فهم شدن سلامت روان باید اقداماتی انجام شود.
دکتر احمد حاجبی با اشاره به پیش‌بینی راه‌کارهایی برای ارتقای سطح سواد سلامت روان در جامعه افزود: ارائه دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تا استفاده از ابزار هنر از جمله این راه‌کارها است.
وی با تاکید بر قابل توجه بودن عکس‌های ارسال شده به پنجمین جشنواره عکس سلامت در زنجان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره کمک به افزایش سطح سواد در این حوزه است.
ورود هنر به حوزه سلامت قابل توجه است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و رییس جشنواره عکس سلامت روان هم در این نشست با تاکید بر اهمیت سلامت روان، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره و حضور داوران به نام و افرادی از وزارتخانه در این محل بیانگر اهمیت این جشنواره است.
دکتر پرویز قزلباش با بیان اینکه استفاده از هنر برای رساندن یک پیام موضوع جدیدی نیست، افزود: ولی ورود هنر به حوزه سلامت قابل توجه است و برگزاری این جشنواره همان طرح موضوع است که بیان سلامت محور در قالب هنر و ارائه پیام آن است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فیاپ برای استفاده از هنر عکاسی در حوزه سلامت خبر داد.
برگزاری این جشنواره‌ها بیانگر سطح فرهنگ استان است
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان نیز با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها بیانگر سطح فرهنگ استان است.
دکتر فرامرز نیک‌سرشت به تاثیر هنر در زندگی افراد اشاره و ابراز امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره‌ها به ارتقای سلامت جامعه کمک کند که عکس هم یکی از این هنرها است.
در این نشست عوامل برگزاری پنجمین دوره جشنواره عکس سلامت روان به سوالات خبرنگاران در خصوص برگزاری جشنواره پاسخ دادند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رانت ساخت و ساز توسط برخی ادارات دولتی زنجان
خبر قبلی
رسانه دیگر‌گونه؛ صدای اقشار محروم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست