حفظ منابع آب و خاک منطقه با احداث سازه های آبخیزداری و آبخوان داری

این روزها احداث سازه های آبخیزداری و  اجرای پروژه های آبخوان داری در مناطق بحرانی استان زنجان یکی از راهکارهای مهم به منظور حفظ منابع آب و خاک منطقه به شمار می رود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، علی داداشی رئیس کنترل سیلاب وآبخوانداری استان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود خشک تا نیمه خشک کشور مشکل کمبود بارندگی از یک طرف و عدم توزیع زمانی و مکانی بارش ها از طرف دیگر، اهمیت و لزوم بهره برداری مناسب از منابع آب موجود در نقاط مختلف کشور و همچنین کنترل فرسایش خاک، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی را با روش کنترل سیلاب ها  و روان آب های سطحی ضروری نموده است.

  وی افزود: جلوگیری از افت سالانه سطح آب زیرزمینی دشت ابهر و خرمدره در سال های اخیر در حدود ۱.۵ متر و تبعات منفی این موضوع و احتمال فرونشست ناحیه ای دشت در آینده، پدیده ای که درتعداد قابل توجهی از دشت های کشور ایجاد شده است مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را  برآن داشت که به صورت جدی درجهت حفظ منابع آب و خاک منطقه اقدام نمایند.

داداشی ادامه داد: معاونت آبخیزداری درهمین راستا حوزه های استان را مورد بررسی  قرارداده و اقدامات موثری درجهت کنترل سیلاب ها و تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی ازجمله احداث سازه های آبخیزداری و  اجرای پروژه های آبخوان داری انجام داده است که یکی از  مهمترین این حوزه ها، حوزه آبخیز خراسانلو از توابع شهرستان ابهر می باشد.

به گفته این مقام مسئول تاکنون در حوزه آبخیز خراسانلو بندهای چند منظوره سنگ ملات و خاکی با حجم حدود ۶۰ هزار مترمکعب احداث گردیده است.

رئیس کنترل سیلاب و آبخوانداری استان گفت: اثرات دیگر این پروژه ها ایجاد مکان های تفرجگاهی و گردشگری و در نتیجه توسعه اشتغال و ارتقاء سطح معیشت روستا نشینان حوزه های آبخیز بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تورم مجرمان
خبر قبلی
جولان کرونا در سایه غفلت مسئولان زنجانی+فیلم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست