1. اجتماعی
  2. حقایقی مهم از انتخابات مجلس در زنجان و طارم

کد خبر: 17471

حقایقی مهم از انتخابات مجلس در زنجان و طارم

کدام مدیران از کدام کاندیداهای مجلس در زنجان حمایت می کنند؟

علیرضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان طی روزهای گذشته گفته است که دانشگاه آزاد در انتخابات دور دوم مجلس در زنجان بی‌طرف است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این سخن چند موضوع قابل تامل دارد، نخست اینکه اصلا مگر امکان حمایت یک دانشگاه از یک کاندید می تواند وجود داشته باشد!؟ دوم اینکه حتی با فرض حمایت یک مدیر یا یک مجموعه از یک کاندیدا قطعا وی در یک مصاحبه رسمی با یک رسانه آن را علنی نمی کند و یقینا آن را تکذیب خواهد کرد. اما اینکه متناسب با سابقه و شناسنامه سیاسی یک مدیر می‌توان حدس زد که از چه کاندیدی حمایت خواهد کرد، از اینرو می توان احتمالات زیادی داد.

این روزها حرف و حدیث در خصوص انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در شهرستان زنجان و طارم بسیار زیاد است و نکته مهم اینکه جای تحلیل از وقایع فعلی نیز بسیار احساس می شود. مهدی باقری گزینه اصولگرایان که بعد از مصطفی طاهری(دیگر نماینده اصولگرایان) توانست رتبه دوم آرای حوزه انتخابیه زنجان و طارم را کسب کند، در دور دوم انتخابات با نبی اله محمدی به رقابت خواهد پرداخت.

قبل از ورود به هر بحثی باید گفت که این دوره انتخابات با رد صلاحیت بسیاری از افراد دارای ظرفیت رای وارد رقابت شد و این در حالی بود که در جبهه اصولگرایان نیز اختلافاتی در خصوص معرفی دو چهره نهایی به وجود آمد. وقتی اصولگرایان در زنجان بر روی مصطفی طاهری و مهدی باقری به نتیجه نهایی رسیدند، چند گزینه دیگر که به عقیده بسیاری وزن علمی و مدیریتی بهتری حداقل نسبت به یکی از این دو گزینه نهایی داشتند، از این رویکرد انتقاد کردند و انشقاق هایی در این جبهه ایجاد شد.

حتی شنیده شده اصولگرایان رویکرد عبور از یک چهره مهم و تاثیرگذاری این جبهه را کلید زده اند! با تمام این شرایط و حقایق دیگری که نیازمند طرح و بررسی در مطالب دیگری است، اصولگرایان در شرایطی وارد کارزار انتخابات شدند که جبهه رقیب یعنی اصلاح طلب نیرو و نفر مشخص و تایید شده ای برای حضور در انتخابات نداشت. با حمایتی که از مصطفی طاهری صورت گرفت وی در دور نخست به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

در دور دوم انتخابات مجلس، نماینده اصولگرایان مهدی باقری است که تحصیلات حوزوی دارد، سابقه مدیریتی ندارد و سوابقش به حضور در موسسات خیریه و مذهبی خلاصه می شود. با توجه به ضعف سوابق مدیریتی و … توسط وی بسیاری از کارشناسان معتقدند اصولگرایان می توانستند نفرات بهتری برای انتخابات معرفی کنند.

رقیب مهدی باقری، نبی اله محمدی است فردی که سوابق دانشگاهی و غالبا در دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی دارد و عمدتا مدرس دانشگاه بوده و برخی کارهای پژوهشی را در سوابق خود دارد.

اگر کلیت وزن این دو کاندید دور دوم مجلس را با شرایط ایده آل و استاندارد یک نماینده اصلح مقایسه کنیم، ضعف های مدیریتی و علمی در آن مشهود است. با بررسی وضعیت فعلی تبلیغات این دو کاندید نیز برخلاف ادعای مسئولان و کاندیداها شور انتخاباتی و فعالیت علمی و عملیاتی برای اغنای افکار عمومی جهت حضور در انتخابات بسیار ضعیف است.

هرچند توجیه ممنوعیت ومحدودیت تبلیغات فیزیکی از طرف طرفین عنوان شده، اما حتی تشخیص ستاد یک کاندید دشوار است، چرا که هیچ نشانه و تعریف بصری مشخصی برای این اقدام  صورت نگرفته است.  حرف و حدیث در خصوص فضای انتخابات بسیار زیاد است. از حمایت برخی مدیران از کاندیدای مشخص تا برخی تبانی های احتمالی که نمی توان بر آن ها صحه گذاشت.

اما برخی شنیده ها و بررسی های میدانی گویای این واقعیت است که برخی مدیران دولتی در صف حمایت از کاندیدای مشخصی برآمده اند که رصد این موضوع برای متولیان امر دارای اهمیت است. برخی مدیران میانی که حواشی بسیاری داشتند، گرایش سیاسی همسو با دولت نداشتند، اهل لابی و معامله بودند، شایعه برکناری آن ها شنیده می شد اما به واقعیت مبدل نگشت و….

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حمایت در “خلا” / پاسخ فرماندار زنجان به حمایت مصطفی طاهری از مهدی باقری
خبر قبلی
قایقرانان زنجانی در اردوی تیم ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست