1. اخبار استان
  2. حقی از استان زنجان در بودجه۹۸ ضایع نشده است

کد خبر: 9494

حقی از استان زنجان در بودجه۹۸ ضایع نشده است

بر اساس گزارش مکتوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد در ۱۱ ماهه سال ۹۷ در استان داشتیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه استان زنجان در سال ۹۸، گفت: با توجه به وضعیت بودجه سال جاری استان در لایحه بودجه کل کشور حقی از استان زنجان ضایع نشده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ علی وقفچی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، در پاسخ به سوال “همدلی‌زنجان”؛ در خصوص رتبه نامناسب استان در اعتبارات عمرانی سال جاری، اظهار کرد: در تدوین لایحه بودجه دو معیار جمعیت و میزان محرومیت مورد توجه قرار می گیرد. وضعیت اعتبارات عمرانی استان اختلاف زیادی با استان های دیگر ندارد و میزان تفاوت ها اندک است.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی بودجه استان نیز متناسب با جمعیت و ابعاد محرومیت(استان نسبت به خیلی از استان های کشور برخوردار است) سنجیده و پیش بینی شده است، افزود: در مجموع حقی از استان ضایع نشده و اما در مقام مقایسه می توانستیم از ظرفیت خودمان بیشتر استفاده کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر “همدلی‌زنجان”؛ در این خصوص که مهم ترین اقدامی جنابعالی طی سال های اخیر برای حوزه انتخابیه چه بوده است، خاطرنشان کرد: اقدام شاخصی که برای استان انجام دادم این بود که پیش بینی درآمد مالیاتی استان را از ۲۸.۵ درصد به ۹ درصد در سال ۹۶ کاهش دادیم. در قبال این اقدام بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان صرفه جویی برای استان محقق شد.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث شد وقتی پیش بینی درآمد کاهش داشت درآمد مازاد افزایش یابد، افزود: بر اساس گزارش مکتوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد در ۱۱ ماهه سال ۹۷ در استان داشتیم.

وقفچی با اشاره به اینکه یک اقدام مهم در مجلس محقق شده و آن اینکه مازاد درآمدهای هر استان باید هر سه ماه یکبار به استان عوده داده شود، اظهار کرد: مازاد درآمد استان زنجان نیز مطابق با این مصوبه باید به خود استان برگردانده شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با تحقق مازاد درآمد به دلیل کاهش پیش بینی درآمدهای مالیاتی استان در گذشته این درآمد امسال به استان باید بازگردد، خاطرنشان کرد: با تفاسیر صورت گرفته ۲۰ درصد این درآمدها باید به استان برگردانده شود که به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. مجموعه استانداری باید پیگیری این موضوع باشد.

وی به نقش نمایندگان در بودجه استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان در افزایش بودجه نقش نمی توانند داشته باشند. باید استانداری با ارائه پیشنهاد و دفاعیات حجم اعتبارات عمرانی را بالا پیش بینی کرده و آن را نیز پیگیری کند. مدیران باید در وزارتخانه های مربوطه حضور داشته باشند و خواسته ها را پیگیری کنند. مجلس به جزئیات نمی تواند وارد شود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
گام های بلند وزارت اطلاعات برای امنیت جمهوری اسلامی ایران
خبر قبلی
زمین های بلااقدام شهرک های صنعتی زنجان تعیین تکلیف شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست