1. اخبار استان
  2. حمایت از کارآفرینان در میدان عمل کافی نیست

کد خبر: 8634

حمایت از کارآفرینان در میدان عمل کافی نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم ترین مباحثی که در سال های اخیر کشور و استان با آن مواجه بوده مباحث اقتصادی است، گفت: کارآفرینان همواره در خط مقدم رونق و رشد اقتصادی قرار داشته اند و رونق اقتصادی استان زنجان نیز با محوریت کارآفرینان شکل می گیرد.

ناصر فغفوری در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با اشاره به اینکه  شعارهای سال توسط رهبر انقلاب طی سال های گذشته همواره با حال و هوای اقتصادی بوده است، اظهار کرد: در راس مسئولین نظام توجه به مباحث اقتصادی به عنوان راهکار مهم برای کاهش مشکلات داخلی مورد تاکید قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه  اقتصادی مشکلات به مراتب جدی تری وجود دارد که تبعات جانبی برای سایر بخش ها به وجود می آورد، افزود: مسائل فرهنگی تاثیر پذیر از مسائل اقتصادی شده است. برخی از مشکلات در حوزه های اجتماعی و سلامت و… برمیگردند به مشکلات اقتصادی که وجود دارد. تنها راهکار مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال تولید است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال با دستور صورت نمی گیرد، یادآور شد: خیلی از کارهای نیازمند برنامه ریزی است. اشتغال یک برنامه نیست و محصول انجام فرایندها و برنامه ها است. مهم ترین بخش حوزه اقتصادی با توجه به محدودیت های شدید مالی دولت در اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری ورود بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه  مهم ترین بخش حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی صنعت و معدن است، اظهار کرد: در استان زنجان ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری صنعتی و معدن تقریبا غیردولتی است. برخی شرکت های دولتی هستند اما ماهیت آن ها به نوعی خصوصی است. در تدوین سند راهبردهای توسعه صنعتی و معدنی یکی از راهبردهای اصلی حمایت و جذب سرمایه گذاری داخیلی و خارجی در حوزه صنعت است.

فغفوری با اشاره به اینکه استان زنجان جزو ۵ استان جذاب برای سرمایه گذاری برای کشورهای خارجی است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط خارجی طی سال های گذشته در استان صورت گرفته است. بخش مهم رویکرد استان جذب سرمایه گذاری های بزرگ بوده که صنعتی شدن استان نیازمند طی این مسیر خواهد بود.

رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این راهبردها و سیاست ها موجب موفقیت استان در جذب سرمایه گذاری داخی و خارجی با مقیاس های مختلف شده است، افزود: طی ۱۰ سال شاید تنها یک یا دو واحد بزرگ صنعتی در استان وجود داشت اما هم اکنون پروژه های بیشتری نسبت به آن پروژه ها وجود دارد. الان بیش از ۷۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در استان محقق شده و برآورد می شود تا پایان سال ۹۸  با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا شاهد افزایش قابل توجهی باشیم. در واقع از سال ۱۳۹۹ ادعا داشته باشیم که حجم سرمایه گذاری استان از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینان در رونق اقتصادی استان تاثیرگذار بوده اند، اظهار کرد: فعالیت های کارآفرینی در تزرریق نقدینگی به بازار کسب و کار و تولید استان و همچنین ایجاد صنایع پایین دستی و مشاغل اجباری بسیار موثر بوده است.  بیمه اجباری استان بیش از ۸۰ درصد در حوزه صنعت است.

فغفوری با اشاره به اینکه ۱۰۴ هزار نفر بیمه اجباری در استان وجود داشته است، افزود: در شهریور ۱۳۹۵ این تعداد به ۱۱۲ هزار نفر رسیده که نشان دهنده اقدامات مهم در استان بوده است.

این مقام مسئول به حوزه حمایت از کارآفرینان  و سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: در حوزه حمایتی معتقدم شرایط متفاوتی داریم. با ضوابط و دستوراالعمل و قوانین شرایط معمولی نمی توان شرایط سخت اقتصادی را مدیریت کرد. در جنگ اقتصادی سرباز جنگ نمی تواند منتظر فرایند اداری برای تامین مهمات باشد. باید در لحظه نیازها برطرف شود.

وی با بیان اینکه گام هایی آغاز شده اما بخش های مختلفی با شرایط گذشته و معمولی فعالیت می کنند، اظهار کرد: اگر معتقد به جنگ اقتصادی هستیم باید تخفیفات مهم به واحدهای تولیدی داده شود. همچون حوزه مالیاتی و… بخشی از نظارت ها نیز بدون توجه به شرایط اقتصادی است. در عمل حمایت های کافی نیستند.

فغوری با تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات به حوزه تولید اشاره کرد و گفت: اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ ابلاغ شده و منتظر تفکیک بانکی هستیم که از ۶۵۰ میلیارد تومان سهم استان استفاده بهینه صورت گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می شود
خبر قبلی
جزئیات طرح جامع شهر زنجان در اختیار رسانه ها قرار گیرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست