خروج از عوارض محوری و جذب سرمایه‌گذار اولویت شورای شهر زنجان

 

خروج از عوارض محوری و جذب سرمایه‌گذار اولویت شورای شهر زنجان

هزینه‌های جاری شهرداری زنجان در نیمه دوم سال کاهشی خواهد بود

 

 

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا تقویت درآمدهای پایدار است، گفت: خروج از عوارض محوری و جذب سرمایه‌گذار اولویت شورای شهر زنجان برای سال‌های آتی در حوزه بودجه خواهد بود.

 

 

 

سید‌رحمان احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار همدلی‌زنجان؛ با بیان اینکه میزان بودجه شهرداری در سال ۹۶ بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: نسبت هزینه‌های عمرانی به مجموع بودجه پیش‌بینی شده شهرداری زنجان به میزان ۶۴ درصد بوده که این میزان بدون درنظر گرفتن پروژه سبزه‌میدان ۵۱ درصد است.

وی نسبت هزینه‌های جاری به مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده لایحه بودجه شهرداری زنجان در سال جاری را یادآور شد و تاکید کرد: نسبت هزینه‌های جاری شهرداری زنجان به نسبت مجموع لایحه بودجه سال جاری ۳۶ درصد بوده که این میزان بدون احتساب پروژه سبزه میدان ۴۹ درصد برآورد شده است.

 

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص وضعیت هزینه‌های جاری در شهرداری زنجان، اظهار کرد: در نیمه نخست سال به جهت بالا بودن حجم کاری  و به تبع آن بالا بودن نیروهای فصلی فضای سبز نسبت هزینه‌های جاری بالاتر بوده و در نیمه دوم سال با تعدیل نیروهای مذکور قسمتی از هزینه‌ها به خودی خود کاهش خواهد یافت. همچنین در نظر است با مدیریت هزینه‌های مازاد تحمیل شده به شهرداری که متأسفانه طی یک روند اشتباه در سال‌های گذشته به وجود آمده بود نسبت به کاهش هزینه‌ها اقدام و شاهد اصلاح امور باشیم.

وی با بیان اینکه در جهت خروج از عوارض محوری و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در شهر زنجان اقدام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه قراردادهای منعقده در حوزه سرمایه‌گذاری اغلب به صورت بلند مدت است، تا پایان سال بازخورد نتایح حاصله را شاهد خواهیم بود.

احمدی در پاسخ به این سوال که درآمدهای پایدار شهرداری زنجان کدام ردیف‌های بودجه‌ای هستند، پاسخ داد: درآمد‌های پایدار شهرداری شامل؛ عوارض اسناد رسمی، عوارض بر فروش کالا و ارائه خدمات، عوارض بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ‌عوارض نوسازی،‌ عوارض سالیانه خودروهای سواری، عوارض بر پروانه کسب پیشه، سهم شهرداری از عوارض وصولی متمرکز، درآمد حاصل از جمع آوری زباله و …. است که در حدود ۹۰ میلیارد تومان از بودجه را شامل بوده و با برنامه ریزی‌های انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه در جهت جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در جهت افزایش درآمد‌های پایدار گام خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه مجموع بودجه مصوب شهرداری زنجان برای اطلاع مردم در پورتال شهرداری موجود است، اظهار کرد: این اطلاعات هر ۶ ماه نیز برای اطلاع عمومی منتشر می‌شود، همچنین برای مشارکت شهروندان در پروژه‌های شهری، در بودجه سال ۹۷ از پیشنهادات عموم مردم نیز استفاده خواهد شد.

احمدی در خصوص میزان انحراف از بودجه سال جاری نیز گفت: میزان بودجه در حدود ۵۰ درصد بوده است که با توجه به دلایل ذکر شده قبلی تا پایان سال انحراف را به حداقل خواهیم رساند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قلع و قمع ۶۰ مورد مستحدثات ایجاد شده در اراضی کشاورزی شهرستان ابهر
خبر قبلی
آغاز طرح امداد زمستانی سال‌جاری مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست