خط تراموا از میدان ۱۵ خرداد تا آزادی زنجان احداث می‌شود

شهردار زنجان به برنامه شهرداری زنجان برای احداث خط تراموا در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شده خط تراموا از میدان ۱۵ خرداد تا آزادی زنجان احداث شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مسیح اله معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه احداث تراموا در حال مطالعه توسط مشاور است، اظهار کرد: ترموا با توجه به شرایط ارتفاعی از هم سطح معبر، یه عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شده و می تواند به جذابیت های گردشگری شهر زنجان نیز کمک کند.

وی هزینه احداث تراموا را نسبت به مترو پایین عنوان کرد و گفت: مطابق با مطالعات مشاور احداث تراموا در مسیر تعریف شده دارای توجیه بوده و ۵۰ درصد هزینه آن نیز با حمایت های دولتی قابل پرداخت بوده و مابقی آن با تکیه بر اعتبارات داخلی محقق می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه از رایزنی برای جذب فاینانس خارجی برای تامین منابع مالی این پروژه خبر داد و تاکید کرد: تفاهم نامه ای با یک سرمایه گذار چینی جهت احداث و تامین فایناس پروژهه منعقد شده، همچنین عملیاتی شدن این پروژه منوط به تایید شورای عالی ترافیک کشور نیز دارد.

وی در پاسخ به سوال همدلی زنجان مبنی بر اینکه این خط با میدان انقلاب و سبزه میدان تلاقی خواهد داشت و تا چه میزان ضوابط میراثی در آن لحاظ شده است، افزود: خط تراموا دارای انعطاف لازم برای انحنا و چرخش بوده و می تواند از مسیرهای دیگر گردش کرده و به میدان آزادی ختم شود.

معصومی همچنین به شرایط بودجه ای شهرداری زنجان در سال آتی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، شهرداری زنجان ۲۵ درصد اعتبارات بودجه ای خود را افزایش داده و با کاهش هزینه های جاری ۱۰ درصد از اعتبارات بخش عمرانی را افزایش داده است.

شهردار زنجان از راه اندازی نخستین پیاده راه شهر زنجان طی سال آتی خبر داد و گفت: برای ایجاد نخستین پیاده راه شهر زنجان در بودجه سال آتی ۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و این مسیر مابین انقلاب تا سبزه میدان ایجاد می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تربیت شهروند و برنامه‌ریزی برای آموزش شهروندان در زنجان کم‌رنگ است
خبر قبلی
یکی از دلایل پایین بودن نرخ مطالعه در استان، احساس عدم نیاز به مطالعه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست