1. اخبار استان
  2. خون تازه در رگ های واحدهای تولیدی استان

کد خبر: 2441

خون تازه در رگ های واحدهای تولیدی استان

خون تازه در رگ های واحدهای تولیدی استان

 

 

 

 

پس از روی کار آمدن درویش امیری به عنوان استاندار زنجان، اغراق نیست اگر عنوان شود که خون تازه ای در رگ های واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان جاری شد؛ به گونه ای که با برگزاری جلسات و کارگروه های مختلف در زمینه های گوناگون، چرخ فعالیت بسیاری از واحدهایی که در سال های اخیر به کندی می چرخید، شتاب گرفت و اکثر این واحدها به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به گونه ای که علاوه بر پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته در برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان که هم اکنون رسیدگی به پرونده های واحدهای تولیدی استان به روز رسانی شده است، در سال گذشته حدود ۳۵ میلیارد تومان از جرائم مالیاتی واحدهای تولیدی استان به صورت کامل بخشوده شد و همچنین ۲۶۶ میلیارد تومان از بدهی این واحدها تقسیط گردید. بخشودگی جرائم بیمه تامین اجتماعی به میزان ۱۵ میلیارد تومان و تقسیط بدهی ۳۰ میلیارد تومانی ۹۵۰ واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، از دیگر توفیقاتی است که طی یک سال گذشته در استان به دست آمده است.

تاکنون ۲۵ جلسه با ۸۳ دستور جلسه و ۸۰ مصوبه همچنین برگزاری ۷ جلسه با حضور مقامات کشورری، ماحصل برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است. در مورد عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در طول یک سال گذشته می توان به برگزاری ۱۹ جلسه با ۱۷۳ مورد مصوبه اجرا شده و ۱۹۴ مصوبه در دست اقدام اشاره کرد که ۲۲ مورد از این مصوبات مربوط به حوزه سرمایه در گردش، ۸ مورد سرمایه ثابت، ۷۵ مورد استمهال، ۲۶ مورد تامین اجتماعی، ۳۶ مورد امور مالیاتی و ۱۴۲ مورد سایر موارد می باشد. کاهش تعداد واحدهای تولیدی غیر فعال استان از ۳۰ درصد در سال ۹۴ به ۲۱ درصد در شهریور ماه امسال و فعال شدن واحدهای تولیدی مهم استان از جمله کارخانه آرد سلطانیه، روغن نباتی جهان، چینی نور با تولید محصول جدید و مجموعه گروه صنعتی نیکو، ماحصل آن چیزی است که طی یک سال گذشته در استان اتفاق افتاده است.

در خصوص پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی به واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ استان نیز می توان به پرداخت ۲۷۷ میلیارد تومان به ۳۵۶ واحد تولیدی، پرداخت مستقیم ۹۷ میلیارد تومان به صورت درج در سامانه به ۱۹۸ واحد، پرداخت مستقیم بانک ها طبق آنچه بانک های متبوع اعلام کرده اند به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان به ۵۷۶ واحد و پرداختی به واحدهای بزرگ استان به مبلغ ۵۷۲ میلیارد تومان به ۱۹ واحد بزرگ تولیدی استان مجموعاً هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان به ۱۱۴۹ واحد تولیدی استان اشاره کرد. در این زمینه بیش از ۲۵۰ واحد تولیدی، افزایش ظرفیت داشته اند و در مجموع ۲ هزار اشتغال از دست رفته مجدداً احیا شد و تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در شهریور ماه سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته به ۸۰۰ نفر کاهش یافت.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بازگشت نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان۱ به مدار
خبر قبلی
افتتاح بیمارستان ۱۰ سال پس از آغاز عملیات اجرایی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست