دارهای قالی ارگونومیک، یکی از دستاورد خوشه فرش دستباف زنجان است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، گفت: طراحی و ایجاد دارهای قالی ارگونومیک یکی از دستاوردهای مهم خوشه فرش دستباف استان زنجان است.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان، ایرج احمدی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط عامل توسعه خوشه فرش دستباف زنجان، عوارضی برای بافندگان فرش شناسایی گردید که به دلیل نشست های طولانی مدت و عدم رعایت استانداردهای محیطی از جمله نور، هوا و… مشکلاتی را برای بافندگان ایجاد می کرد که این مشکلات با گذشت زمان منجر به بروز اختلالات در سیستم آناتومی و همچنین بینایی و تنفسی بافندگان می شد.
وی تصریح کرد: بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات، طراحی و ایجاد کارگاه دارهای قالی ارگونومیک در دستور کار خوشه فرش دستباف زنجان قرار گرفت و در این راستا ۲۷ فقره دار قالی با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خریداری و یک محیط پایلوت در اتحادیه تعاونی فرش دستباف روستایی زنجان برای استقرار این دارها با صندلی های مخصوص و نور کنترل شده ایجاد گردید و فضای اولیه لازم جهت ایجاد و فرهنگ سازی برای این کار فراهم شد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اظهار داشت: خوش بختانه اخیرا گرایش به استفاده از این نوع دارهای قالی افزایش یافته و تولید کنندگان دار قالی در استان نیز برای تولید نوع مشابه آن اقدام کرده‌اند.
احمدی در پایان ضمن تاکید بر حمایت از صنایع دستی با قدمت استان گفت: در این راستا تشکیل خوشه های صنایع دستی از جمله چاقو ، مس و ملیه در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان قرار دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حوزه کاربردی آموزش های دانشگاهی، موجب یادگیری مهارت‌های زندگی می‌شود
خبر قبلی
وظیفه‌ای بالاتر از اشتغال جوانان برای مسئولان شهرستان ایجرود وجود ندارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست