دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ۱۴ خوابگاه ساکن هستند

به غیر از یک خوابگاه، بقیه آن‌ها نیازمند مقاوم‌سازی و حتی یک خوابگاه هم فرسوده است. تلاش مسؤولان دانشگاه تامین و بهبود امکانات خوابگاه‌های دانشجویی است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به وضعیت خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان دارای ۱۴ خوابگاه برای اسکان دانشجویان بوده که ۹ واحد از آن‌ها دولتی و پنج واحد هم خودگردان است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  حسین عمارلو در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته خوابگاه ها، با بیان اینکه این دانشگاه ۴ هزار و ۶۶ دانشجو دارد؛ اظهار کرد: نیمی از این دانشجویان در خوابگاه‌ها ساکن هستند و حدود ۶۰ درصد دانشجوهای دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه، افزود: این دانشگاه به لحاظ جنسیت دانشجویان، همانند نرم کشوری است. از میزان کل دانشجویان این دانشگاه تعداد ۲ هزار و ۳۳۸ دانشجوی خانم و تعداد یک هزار و ۷۲۸ دانشجو نیز آقا هستند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی و دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خوابگاه‌های دولتی ساکن هستند، یادآور شد: ۳۷۳ دانشجو هم در خوابگاه‌های خودگردان ساکن هستند.

وی با تاکید بر اینکه هفته خوابگاه‌ها فرصت مناسبی برای بررسی و طرح مسائل مربوط به دانشجویان و وضعیت خوابگاه های دانشجویی است، خاطرنشان کرد:  پراکنده بودن خوابگاه‌های دانشجویی از چالش‌هی مهم دانشگاه بوده که در جلسات مختلف بررسی و مورد بحث قرار گرفته است. متمرکز شدن خوابگاه‌ها ارائه خدمات در همه امور را تسهیل خواهد کرد.

عمارلوبا بیان اینکه این هفته فرصت مناسبی برای جلب نظر و نگاه مسئولان مختلف به وضعیت خوابگاه های دانشجویی است، یادآور شد: در همین راستا و برای آشنایی بیشتر مسئولان و عموم با خوابگاه‌های دانشجویی، این هفته با عناوین مختلف با هدف افزایش مهارت زندگی نام‌گذاری شده است.

 

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص وضعیت فیزیکی خوابگاه های دانشجویی، اظهار کرد: غالب خوایگاه های دانشجویی نیازمند ترمیم و مقاوم سازی هستند. به غیر از یک خوابگاه، بقیه آن‌ها نیازمند مقاوم‌سازی و حتی یک خوابگاه هم فرسوده است. تلاش مسؤولان دانشگاه تامین و بهبود امکانات خوابگاه‌های دانشجویی است.

وی از اجرای پویش «بهار همدلی» با آسیب‌دیدگان سیل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و افزود: این پویش در دانشگاه هم توسط اساتید و دانشجویان پیگیری می‌شود که هدف آن کمک به اسکان دائم آسیب‌دیدگان است که با همکاری نهادهای امدادی انجام می‌شود.

عمارلو برنامه‌ریزی برای افزایش نشاط اجتماعی در خوابگاه‌های دانشجویی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بین دانشجویان اعلام و تصریح کرد: در این راستا امکانات ورزشی که قابلیت انجام ورزش در خوابگاه‌ها را فراهم کند در خوابگاه‌ها تعبیه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر نیاز بخش خوابگاهی به ورود و فعالیت خیرین، گفت: دانشگاه آماده همکاری همه جانبه از جمله همراهی با آن‌ها در احداث خوابگاه‌های دانشجویی است به نحوی که برای تامین زمین و بخشی از امکانات هم آمادگی دارد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
“ما سرطان داریم؛ سرطان اسکرول
خبر قبلی
اشتغالزایی ۷۰۰ نفری در حوزه دامداری‌های کوچک روستایی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست