دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، مرکز رشد و بالندگی استان است

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، مرکز رشد و بالندگی استان است

 

 

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، با بیان اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، مرکز رشد و بالندگی علمی استان است، گفت: این دانشگاه با سطح علمی بالا و دانش دانشمندان و اساتید آن، به درجه بسیار مطلوبی از لحاظ علمی در کشور رسیده است.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ آیت اله علی خاتمی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سوی پروفسور ثبوتی برای راه اندازی این دانشگاه، اظهار کرد: این دانشگاه با سختی های فراوان و پیگیری های مجدانه پروفسور ثبوتی، پایه گذاری شده و هر ساله در آن، کارهای علمی بسیار فاخر و ارزشمندی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه پروفسور ثبوتی، منحصر به زنجان نیست، ادامه داد: ایشان منتسب به دایره علمی جهان هستند و اگر وی را منحصر به زنجان بدانیم، در واقع ایشان را کوچک کرده ‌ایم.
آیت اله خاتمی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پایه، حداقل باید ۲۵۰ سال پابرجا بماند، یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشگاه با سختی ‌های فراوان و پیگیری ‌های مجدانه پروفسور ثبوتی، راه اندازی شده است، لذا شاگردان وی باید این راه را ادامه داده و در راستای هدف این دانشگاه که رشد و بالندگی علمی در خدمت بشریت است، گام بردارند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مسلمانان همیشه از نظر علمی، برتر بوده و دست بالا را در این راستا داشته اند، گفت: هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام، تشویق و ترغیب به علم ‌آموزی نداشته و اسلام حتی از افرادی که علاقه‌ای به آموختن ندارند، با کلمات و صفات ملامت‌ انگیزی یاد می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کشوری مثل ژاپن که بر روی گسل قرار دارد، با بهره گیری کافی از قدرت تفکر، در حوادثی همانند زلزله، کمترین صدمه را متحمل می‌ شود و در کشور ما نیز اگر از قدرت تفکر و استفاده از یافته های علمی مرتبط به خوبی استفاده نشود، حوادثی مانند زلزله، خسارت ها و مصیبت های فراوانی بر جای خواهد گذاشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان، سرزمین دانایانی چون شیخ شهاب الدین سهروردی است
خبر قبلی
مطالبه گری و روحیه پرسشگری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست