دستگاه‌های اجرایی استان عملکرد حوزه اقتصاد‌مقاومتی را ارائه کنند

دستگاه‌های اجرایی استان عملکرد حوزه اقتصاد‌مقاومتی را ارائه کنند

نظارت جدی بر پرداخت تسهیلات روستایی استان صورت می‌گیرد

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه تا پایان سال دو ماه و ۱۵ روز باقی مانده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، ضروری است گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی استان در خصوص اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تدوین و ارائه شود تا عملکرد دستگاه ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان،زمان بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص اهداف حوزه اقتصاد مقاومتی فرارسیده است، اظهار کرد: باید مشخض شود عملکرد دستگاه های اجرایی استان و مدیران حوزه در این خصوص چگونه بوده است.

وی خواستار توجه مدیران استان به زمان برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شد و افزود: با توجه به کسرت حضور مدیران در این جلسه زمان برگزاری جلسات مورد تجدید نظر قرار گرفته و در شرایط امکان به غیروقت اداری موکول شود تا مراجعات مردمی با مشکل مواجه نشود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با توافق مشترک وزیر کشور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستورالعمل مربوط به تسهیلات روستایی به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: این تسهیلات باید حتماً به مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اختصاص یابد و حتی اگر در این راستا متقاضی در مناطق روستایی وجود نداشته باشد، اجازه استفاده در سایر بخش ها مطابق با قانون وجود ندارد.وی از نظارت جدی بر پرداخت تسهیلات حوزه روستایی در استان تاکید کرد و یادآور شد: ذره ای از اجرای دقیق دستور العمل فوق کوتاه نخواهیم آمد و این رویکرد حمایتی دولت و حمایت های رهبری گام بزرگ و اقدام مهمی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در این مناطق خواهد بود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه مطابق با نظر مقام معظم رهبری، یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی تخصیص یافته است، یادآور شد: به همین میزان نیز از منابع دولتی، اعتبار پیش بینی شده است؛ به طوری که در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که با نرخ سود پایین برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، ارائه خواهد شد.
مقام عالی اجرایی استان، به اجرای طرح تعاون-روستا در سطح کشور و استان اشاره کرد و گفت: این طرح باید به توانمند سازی روستائیان و همچنین ایجاد تولید و اشتغال در روستاها منجر شود؛ به طوری که باید نظارت و مراقبت لازم در ایجاد، فعالیت و کارکرد این تعاونی ها صورت گیرد.
درویش امیری با بیان اینکه برخی روستائیان خود به تنهایی قادر به راه اندازی یک واحد تولیدی کوچک نیستند، افزود: اگر با سرمایه های اندک روستائیان در قالب ایجاد تعاونی به فعالیت های اقتصادی پرداخته شود.
استاندار زنجان بر ضرورت جلب اعتماد روستائیان برای تشکیل و فعالیت تعاونی ها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید بخشداران، دهیاران و فرمانداران، همکاری های لازم را داشته باشند و برای تقویت و توسعه واقعی تعاونی ها در مناطق روستایی، اقدام کنند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرک صنعتی دره لیک زنجان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها!
خبر قبلی
مجرم باید به‌ گونه‌ای مدیریت شود که پس از آزادی، مجدداً به اعتیاد روی نیاورد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست