دیوان محاسبات ترمزی برای تحرک و چابکی دستگاه های اجرایی نباشد

 

دیوان محاسبات ترمزی برای تحرک و چابکی دستگاه های اجرایی نباشد

نگاه دیوان محاسبات خیرخواهانه بوده است

 

استاندار زنجان با بیان اینکه دیوان محاسبات در کنار وظایف نظارتی برای داشتن نظام اداری و اجرایی پاک در کشور نباید ترمزی برای تحرک و پویایی آن باشد، گفت: در نظام اسلامی باید اداراتی پاک، سالم و پویا داشته باشیم.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در آئین تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان زنجان، با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری رویکرد دیوان محاسبات در استان سازنده و خیرخواهانه بوده است، اظهار کرد: نوع نگاه دیوان محاسبات خیرخواهانه بوده و در راستای کمک به دستگاه های اجرایی استان بود، گرچه اختلافاتی نیز با دیوان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه از دیوان محاسبات انتظار رویکرد پیشگیرانه نسبت به خطا و اشتباه، خطا و قصور، خطا و آلودگی داریم، اظهار کرد: انتظار داریم دیوان محاسبات در ارائه راهکار جهت برطرف شدن مشکلات به دستگاه های اجرایی استان اهتمام داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت رویکرد دیوان محاسبات در پیشبرد امور اجرایی استان، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات برای پیشبرد امور اجرایی استان، مشاوره و راهکار به مدیران ارائه کند.

وی از مسئولیت و رسالت سنگین دیوان محاسبات برای نظارت بر نظام اداری و اجرایی کشور سخن گفت و تاکید کرد: مسئولان دیوان محاسبات وظیفه و رسالت سنگینی برای سالم‌سازی محیط‌های اداری و پیشگیری از بروز خطاها در بخش اداری و پرسنلی دستگاه‌هایی اجرایی دارند.  هزینه و نوع مصرف ثروت ملی در اداره کشور که برای توسعه کشور استفاده می شود، باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد و فردی منکر این نقش مهم و اساسی نیست.

درویش امیری با طرح این سوال که دیوان محاسبات چه نقشی می تواند در تحقق شعار سال داشته باشد، افزود: دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی می تواند در کنار دستگاه های اجرایی برای تحقق اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال نقش مهمی داشته باشد و محتاج نظرات و ارائه راهکارهای سازنده دیوان هستیم.

این مقام مسئول بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب جهت تسریع در کارها تاکید کرد و گفت: رویکردها نباید بگونه ای باشد که قلم و قدم ها موجب بی آبرویی یک انسان مسلمان شود و باید رویکرد دلسوزانه نسبت به پیشگیری از خطا و همچنین ارائه مشاوره برای آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح کشور قوانین و مقرراتی وضع و ابلاغ می شود، افزود: این قوانین توسط دستگاه های اجرایی بکارگیری می شود که تفسیرهای حقوقی متعددی از آن صورت می گیرد که در این راستا برای اجرای قوانین و تسهیل امور باید به دستگاه‌های اجرایی مساعدت شود.

درویش امیری حضور مدیریت ارشد دیوان محاسبات کشور را در استان خواستار شد و اظهار کرد: از مدیریت دیوان محاسبات برای حضور در استان زنجان دعوات می کنیم و نیازمند نقش سازنده و مهم دیوان محاسبات در استان هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه همانطور که ممیزین مالیاتی باید در وهله نخست حقوق دولت و نظام را مطالبه کنند باید خیرخواه مردم باشند، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و تولید در کشور با تشویق نهادهای مختلف می‌تواند محقق شود و باید نسبت به رونق تولید و صادرات جهت ایجاد اشتغال اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد که دیوان محاسبات می‌تواند نقش مشوق در این راستا داشته باشد.

وی یکی از مسائلی که موجب آزردگی مدیریت استان شده را قفل شدن برخی پروژه ها و فعالیت ها در استان برشمرد و تاکید کرد: برخی فعالیت ها که مشکلاتی دارند ارتباطی با دیوان محاسبات ندارد و برخی نیز در زمان مدیریت سال های اخیر نبوده است، اما زیبنده استان زنجان نیست برخی پروژه ها بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف باشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تقاطع سیدالشهداء در گرداب کمبود اعتبار…!
خبر قبلی
افتتاح ۵۰ واحد مسکونی مددجوئی در هفته بهزیستی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست