1. اخبار استان
  2. راه‌اندازی اولین ژئوپارک در استان زنجان

کد خبر: 18509

راه‌اندازی اولین ژئوپارک در استان زنجان

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در منطقه زنجان و ماهنشان جاذبه‌های طبیعی و معدنی مانند کوه‌های رنگی، معدن سرب و روی، حیات‌وحش انگوران فرصتی ویژه برای ایجاد سایت‌های ژئو پارک است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ علی‌اکبر شرفی در دومین جلسه کمیته طبیعت‌گردی با بیان اینکه برنامه‌های پیش رو در حوزه طبیعت‌گردی استان متمرکر شده است، اظهار کرد: در دومین جلسه کمیته طبیعت‌گردی دستگاه‌های عضو نظرات خود را اعلام کردند تا محدوده ژئوپارک به‌صورت دقیق تعیین شود تا از جای‌جای ظرفیت‌های طبیعی برای جذب گردشگری، توانمندسازی منطقه، رشد اقتصادی و حفاظت از میراث طبیعی استفاده کرد که در این منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم برای وقوع این امر را به‌خوبی پیش برده است.

وی افزود: فرصت‌های ویژه در حوزه توسعه طبیعت‌گردی زنجان باید با نگاه ویژه و کارشناسانه موردبررسی قرارگرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام شود.  راه‌اندازی این ژئو پارک در استان فرصت مغتنمی برای سرمایه گذران است.

گفتنی است، ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای است با مرزهای کاملاً آشکار و پهنه کافی که دربرگیرنده چند پدیده زمین‌شناسی کمیاب و برجسته است که در آن گستره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود. این گستره باید از برنامه‌های مدیریت گسترش و بهره‌برداری و طرح‌های حفاظتی برخوردار باشد و توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌های مردمی را دارا باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سامانه بارشی فعال وارد استان زنجان می‌شود
خبر قبلی
 آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست