1. اخبار استان
  2. رتبه سرمایه‌گذاری داخلی استان زنجان ۱۱ کشور است

کد خبر: 3964

رتبه سرمایه‌گذاری داخلی استان زنجان ۱۱ کشور است

رتبه سرمایه‌گذاری داخلی استان زنجان ۱۱ کشور است

 ۸۸ درصد مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان عملیاتی شده است

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان با رشد سرمایه گذاری داخلی در سال های اخیر مواجه بوده است، گفت: رتبه سرمایه گذاری داخلی استان از ۱۴ به ۱۱ ارتقا یافته که گویای روند رو به رشد سرمایه گذاری در استان و بهبود محیط کسب و کار است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه اقدامات زیادی برای توسعه شاخص های اقتصادی صورت گرفته است، اظهار کرد: در کنار رشد رتبه سرمایه گذاری داخلی، استان زنجان جزو ۵ استان برتر پرجاذبه کشور برای حضور سرمایه گذاران خارجی بوده و صادرات استان نیز روند رو به رشدی داشته است.

وی به وضعیت صادرات استان اشاره کرد و افزود: کالاهای صادراتی استان به ۴۴ کشور دنیا صادر می شود و سهم ۸۶ صدم درصدی استان از صادرات کل کشور طی سال جاری به ۱.۶ درصد رسیده و همراه با رشد قابل توجهی بوده که این رشد موجب افزایش بیش از ۳۵ درصدی درآمد گمرک استان زنجان نیز شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی از افراد غیرمسئول وارد محدوده های اقتصادی شده و مانع تراشی می کنند، تاکید کرد: به هر میزان که از بخش خصوصی حمایت کنیم، می توانیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موفق تر باشیم.

وی از تحقق  بیش از ۸۸ درصدی مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در سال جاری واحدی به لیست واحدهای تعطیل افزوده نشده و بیش از ۲۹ واحد تولیدی غیرفعال استان مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشته که احیای این واحدهای تولیدی در سال جاری موجب ایجاد یک هزار و ۵۰۰ شغل در استان زنجان شده است.

درویش امیری با بیان اینکه در یک سال اخیر ۱۵۲ میلیارد ریال بخشودگی جرائم تامین اجتماعی و ۳۱۰ میلیارد ریال تقسیط جرائم انجام شده است، تاکید کرد:  ۳۵۰ میلیارد ریال بخشودگی جرائم مالیاتی و همچنین ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تقیط جرائم صورت گرفته است.

وی به آغاز به کار پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: استان زنجان جزو استان هایی بودکه این پارک را نداشت و با پیگیری صورت گرفته طی فروردین سال جاری مجوز رسمی راه اندازی آن از طریق وزارت علوم اخذ شد و با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری مستقلی در سال آتی برای آن پیش بینی شده است.

وی به دلیل بروز برخی تاخیرات در این راستا قرار گرفتن استان زنجان در گروه ۴ پارک های علم و فناوری کشور را زیبنده استان ندانست و تاکید کرد: با وجود دانشگاه های ممتاز استان زنجان باید در آینده استان در گروه های اول و دوم کشور قرار گیرد.

درویش امیری از اقدام ابتکاری مدیریت استان برای ایجاد شورای هماهنگی آموزش عالی استان گفت و اظهار کرد: این اقدام برای هم افزایی، مطلع شدن از مشکلات و توانمندی و موفقیت های دانشگاه های استان ایجاد شده و جلساتی در این راستا برگزار شده است.

گفتنی است در این جلسه… مرادخانی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان معرفی شد و تفاهم نامه دوجانبه مابین این پارک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری بیشتر و توسعه فعالیت ها منعقد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا نخبگان IT زنجان در استان حضور ندارند؟
خبر قبلی
انتقاد به خدمات بیمارستانی در زنجان!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست