1. اخبار استان
  2. رشد ۱۹۴ درصدی سود خالص شرکت «نخ تایر صبا» زنجان

کد خبر: 22392

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبای زنجان خبرداد

رشد ۱۹۴ درصدی سود خالص شرکت «نخ تایر صبا» زنجان

مدیرعامل شرکت نخ تایر صبای زنجان گفت: این شرکت توانست در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱۴.۷ درصدی در فروش و ۱۹۴ درصدی در سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از بازار، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر زنجان) از زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می‌باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان مشغول فعالیت می‌باشد این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیک ترین کارخانه‌ها در صنعت کشور است که نقش بسیار کلیدی در زمان تحریم‌های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشت و بیش از ۸۰ درصد نیاز تایرسازان را تامین کرده است.

صنعان با بیان اینکه این مجموعه بزرگ در سالهای گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح در زمان انجام پروژه دارای مشکلات عدیده ای بود، با تلاش و کوشش همکاران و کارگران زحمتکش شرکت در سایه الطاف خدواند متعال و همچنین مدیریت پویا و علمی مدیر جوان و جهادی شستا جناب آقای ضوانی فر و حمایتهای ایشان باعث شد خون دوباره ای به رگهای این صنعت جاری شود.

وی اظهار داشت: موفقیت‌های کسب شده در این شرکت در شاخصهای مالی و توسعه‌ای در چند سال اخیر به نوبه خود بی نظیر و منحصر به فرد بوده است که می‌توان به ایجاد سود چند برابری در سالهای اخیر، ایجاد اشتغال بیش از ۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شهر زنجان اشاره کرد.  این شرکت در اوج شرایط تحریم نه تنها به صورت فول ظرفیت در چهار شیفت به فعالیت خود ادامه داده بلکه پا را فراتر گذاشته و اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای مهم و استراتژیک برای کشور رککه در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی و حمایت از تولید داخل، مدیریت محترم شستا با حمایت کامل از ایجاد طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته این شرکت موفق به اجرای  سه طرح مهم و استراتژیک در کشور شد در زیر به آنها اشاره می‌شود.

۱- اجرای طرح پارچه ایربگ برای اولین بار در کشور با ظرفیت اسمی سالانه ۶ میلیون متر مربع که در میز صنعت در حضور وزیر محترم صمت خودکفائی و بومی سازی این پارچه اعلام شد که می‌تواند یکی از دستاوردهای بزرگ صنعتی کشور در دوران تحریم محسوب می‌شود و شایان ذکر است که تمام تکنولوژی ساخت پارچه ایربگ ۱۰۰ در صد بومی بوده و توسط مهندسان و متخصصان این مجموعه انجام شده است.

۲- تولید پارچه صنعتی منجید و چیفر برای صنعت تسمه سازی کشور که این پروژه نیز برای اولین با در کشور علیرغم تحریم‌های شدید ظالمانه در خصوص انتقال تکنولوژی در این مجموعه با صد در صد تکنولوژی بومی صورت پذیرفته است.

۳- سومین پروژه که به نوعی می‌تواند یکی از پروژه‌های صنعتی ملی کشور محسوب می‌ شود پروژه استیل کورد می‌باشد که می‌توان به عنوان مهمترین و بزرگترین پروژه صنعت بالادستی تایر در کشور نام برد که با اعتماد مدیریت محترم شستا و حمایتهای صورت پذیرفته در فروردین سال ۱۴۰۰ اجرای طرح پایلوت این پروژه با موفقیت صورت پذیرفت و از بابت مسائل کیفی مورد تائید تایر سازان کشور قرار گرفت و با تائید نهایی شستا انشاالله این پروژه بزرگ و استراتژیک برای کشور استارت خواهد خورد.  تا پایان سال ۱۴۰۰ فاز اول این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۱ این پروژه با ظرفیت کامل به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است تمامی این اتفاقات خوب و با ارزش و اجرای پروژه‌های مذکور ظرف یکی دو سال اخیر صورت پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع لاستیک «نخ تایر صبا» در پایان اظهار کرد: شرکت در سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگ دیگری نیز در کارنامه خود رقم زده و با تولید دو محصول شامل پلیمرهای مهندسی و پارچه ایربک موفق به اخذ نشان دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است. ایشان در پایان از حمایتهای سهامداران محترم علی الخصوص شستا تقدیر و تشکر نمود و اعلام کردند قطعاً بدون حمایتهای مدیریت محترم و بدنه کارشناسی شستا این موفقیت‌ها حاصل نمی‌ شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برای خوزستان چه باید کرد؟
خبر قبلی
انگشترسازی یکی از پیشه های قدیمی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست