1. اخبار استان
  2. رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان

کد خبر: 1169

رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان

رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان صادر شده است، اظهار کرد: با تامین مشوق های صادراتی و حمایت های صورت گرفته این رشد محقق شده و تلاش می شود در سال جاری با رویکرد اعمال تشویق برای صادراکنندگان این میزان را افزایش دهیم.

وی به ظرفیت ذخیره گندم استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۵۰ هزار تن ذخیره گندم استان بوده که در قیاس با میزان خرید تضمیمنی گندم به میزان ۳۵۲ هزار تن وضعیت مطلوب و مناسبی است.

این مقام مسئول از توزیع اقلام غذایی مهم سبد خانوار برای مردم زنجان خبر داد و گفت: ۳۶۰ تن برنج در ماه مبارک رمضان جهت تامین بازار تزریق شده و دیگر اقلام مورد نیاز همچون گوشت قرمز و سفید نیز در بازار تزریق شده است.

وی بخش کشاورزی را یکی از بخش های مهم اقتصادی استان برشمرد و یادآور شد: سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳.۶ درصد است و متوسط کشوری این بخش ۱۸ درصد است.

جعفری بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: در همین راستا ۲۳۴ هزار تن محصول به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان زنجان اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزی از جمله بخش‌های تاثیرگذار در بخش اشتغال استان زنجان است و ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی در کشور ۱۲ درصد بوده در حالی که این رقم در استان زنجان ۲۶.۴ درصد است.

وی به تاکیدات مدیریت این سازمان به مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره و یادآور شد: استان زنجان رتبه هفتم کشور در توسعه آبیاری نوین کشاورزی را در کشور به دست آورده و تاکیدات زیادی بر مدیریت مصرف آن در بخش کشاورزی داریم.

جعفری به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یکی از اهداف مهم سازمانی تاکید کرد و گفت: در بخش گندم و دیم جزو سه استان برتر کشور در این بخش هستیم و توسعه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در بخش های مختلف مورد تاکید قرار دارد که در این راستا تسهیلات ۴۵ میلیارد تومانی برای کشاورزی در نظر گرفته شده بود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اتمام عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی انگوران
خبر قبلی
زنجان، ۲۳ امین شهر بزرگ کشور
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست