1. اخبار استان
  2. رشد ۵.۸ درصدی برای اقتصاد استان زنجان پیش‌بینی شده است

کد خبر: 2203

رشد ۵.۸ درصدی برای اقتصاد استان زنجان پیش‌بینی شده است

رشد ۵.۸ درصدی برای اقتصاد استان زنجان پیش‌بینی شده است

اعتباری به اتمام پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌های دولتی داده نمی شود

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به گزارش رشد اقتصادی استان ها در برنامه‌های توسعه‌ای سال‌های آتی، گفت:رشد ۵.۸ درصدی برای اقتصاد استان زنجان پیش‌بینی شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه مقاومت دستگاه های مختلف مبنی بر عدم واگذاری تکمیل پروژه های نیمه تمامشان به بخش خصوصی قابل قبول نیست، اظهار کرد: از این به بعد به غیر از پروژه های حاکمیتی همچون پروژه های امنیتی سطح بالا که در قانون تعریف شده است، هیچ پروژه دیگری تامین اعتبار نخواهد شد و دستگاه‌ها باید برای واگذاری آنها اقدام کنند که اگر این مهم محقق نشود، باید خود دستگاه برای تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه هایشان اقدام کند.

وی با بیان اینکه ابزارهای قانونی برای واگذاری پروژه‌ها وجود دارد، افزود: مطابق بخشنامه های ابلاغی، مشوق های لازم نیز برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی پیش بینی شده و روش‌های مختلفی جهت واگذاری آنها وجود دارد که البته مختص به پروژه‌های مختلف بوده و توسط مدیران دستگاه‌ها باید پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به گزارش برآوردهای رشد اقتصادی استان‌های کشور بر اساس ۱۵ بخش اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی برای استان مطابق با این گزارش پیش بینی شده است که باید با توجه به حوزه بهره‌وری، رشد ۲.۷ درصدی به مجموع رشد اقتصادی ۵.۸ درصدی استان افزوده شود.

وی به وضعیت ارائه شده بخش صنعت استان در گزارش اشاره نمود و تاکید کرد: باید از ظرفیت های اقتصادی بخش کشاورزی استان جهت توسعه و ایجاد ارزش افزوده بالا، استفاده بهینه صورت گیرد که در این راستا نیازمند توسعه صنایع تبدیلی و جهت گیری مناسب جهت ایجاد ارزش افزوده اقتصادی بیشتر هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه باید بخش های مختلف اقتصادی استان اتصال مناسبی به یکدیگر داشته باشند، افزود: متاسفانه تاکنون اتصالات خوبی بین بخش های مختلف اقتصادی استان ایجاد نشده که باید با همکاری و هم افزایی مناسب، نسبت به ایجاد این ارتباط جهت افزایش رشد اقتصادی استان بهره لازم برده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از انتخاب ۵ استان کشور برای ارائه مدل اقتصادی برای برآوردهای رشد اقتصادی خبر داد و تاکید کرد: الگوی ارائه شده استان زنجان در سطح کشور برای برآوردهای اقتصادی این بخش انتخاب شده که این مدل اقتصادی به صورت الگوی سیال، برقرار کننده مناسبی جهت اتصال بخش‌های مختلف اقتصادی است.

وی همچنین به بسته های حمایتی دولت جهت رونق تولید، ایجاد اشتغال و توجه به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: دولت منابع بسیار مهم و قابل توجه اعتباری و تسهیلاتی برای توسعه کشور در نظر گرفته است که مدیران استانی باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

طهماسبی از پیش بینی ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال و توسعه روستاهای کشور توسط دولت خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح اشتغال فراگیر به عنوان یکی از طرح‌های مهم در بخش اقتصادی کشور، یک سرفصل مهم با نام اشتغال روستایی دارد که ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای آن پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از ابلاغ بسته حمایتی صادرات غیر نفتی به استان خبر داد و تاکید کرد: این بسته، شامل حمایت از واحدهای صنعتی در چهارچوب ارائه جوایز صادراتی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه و صادرات خدمات فنی-مهندسی دارد و منابع تامین کننده آن نیز سیستم بانکی، بخش دولتی و اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه گزارش ۶ ماهه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تنظیم شده است، افزود: در این زمینه فرم‌های مربوطه تدوین شده و آماده ارسال است که متاسفانه ۶ دستگاه، اطلاعات خود را به روز رسانی نکرده‌اند که باید در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد.

طهماسبی به حمایت های دولت از بخش تولید کشور اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی کرده که با احتساب ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بخش نوسازی و تجهیز، این میزان به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که بدین ترتیب، مجموع اعتبارات حمایتی دولت از بخش تولید به ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ارقام اعتباری که دولت برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در پیش بینی کرده را قابل توجه برشمرد و گفت: این حمایت های اعتباری ارقام بزرگی محسوب می شود که می تواند محرک توسعه و ایجاد اشتغال مناسب در کشور باشد.

وی با بیان اینکه دولت مصمم برای کاهش مشکلات نیروی کار کشور است، افزود: برای تحقق اهداف تعریف شده برای ایجاد اشتغال در کشور نیازمند اقدامات جمعی و فراگیر در بخش های مختلف اقتصادی کشور هستیم و باید برای آغاز برنامه طرح اشتغال فراگیر در استان با جدیت زیادی وارد عمل شویم.

طهماسبی کاهش مشکل بیکاری در استان را نیازمند رویکردهای نوین عنوان کرد و گفت: باید در این مسیر برنامه های راهبردی، توجه به آمایش سرزمینی و تکیه بر اصول برنامه‌ریزی مورد توجه جدی قرار گرفته و شناسایی روابط درون بخشی و برون بخشی هستیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت آموزش فرهنگ گفت‌و‌گو به دانش آموزان
خبر قبلی
اجرای طرح پاکسازی و جمع آوری معتادان در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست