1. اقتصادی
  2. رشد ۸ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۹۸

کد خبر: 8149

رشد ۸ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۹۸

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی عملکرد ۶ ماهه اول و برآورد رشد اقتصادی سال ۱۳۹۷ پرداخت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ دفتر مطالعات اقتصاد بخش عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارش داده است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ معادل ۱۵۳۵ هزار میلیارد ریال به عنوان درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده است به بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از منظر درآمدهای مالیاتی پرداخت .

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می افزاید این رقم نسبت به رقم درآمدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه سال ۱۳۹۷( ۱۴۲۰ هزار میلیارد ریال) از رشدی معادل ۸ درصد برخوردار است. با توجه به روند فعلی وصول درآمدهای مالیاتی (روند ۸ماهه اول سال جاری) و سایر شرایط و تحولات اقتصادی، پیش بینی میشودکل وصولی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۹۵هزار میلیارد ریال باشد. در این شرایط رقم درآمدهای مالیاتی(منابع عمومی) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ رشدی حدود ۱۹ درصد نسبت به عملکرد برآورد شده برای سال جاری خواهد داشت.

در این گزارش با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مجموعه تحولات صورت گرفته در ساختار نظام مالی و مالیاتی کشور، به نظر میرسد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در برخی از اجزا، با بیش برآوردی همراه است و در مجموع انتظار میرود درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۸ حداکثر تا سقف ۱۴۶۶ هزار میلیارد ریال محقق شود (یعنی تحقق حدود ۹۶ درصد از منابع پیش بینی شده در لایحه از محل مالیات).

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فوبیای “بازدید سرزده” در بین مدیران زنجانی
خبر قبلی
اقتصاد ۹۸ ایران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست