1. یادداشتها
  2. یادداشت
  3.  زلنسکی چگونه رییس جمهور اوکراین شد؟

کد خبر: 9511

 زلنسکی چگونه رییس جمهور اوکراین شد؟

زلنسکى یک کمدین به معنى واقعى کلمه است که اصلا سابقه فعالیت سیاسى ندارد، دو سال قبل در یک سریال تلویزیونی ۴-۶ قسمتى بازى کرد که به شدت محبوبیت اون را بین مردم افزایش داد، داستان سریال از این قرار بود که یک معلم به طور تصادفى رئیس جمهور مى شود و پس از ان به مبارزه با الیگارشى حاکم مى پردازد و حتى الیگارش هاى حاکم را به زندان مى اندازد و ثروت انها را که عمدتا از راه دزدى ، اختلاس و چپاول أموال مردم بدست امده مصادره مى نماید.

رأى بالاى مردم اوکراین به وى نیز ناشى از وضعیت فعلى حاکمیت کشور است که علیرغم دوبار انقلاب در اوکراین همیشه الیگارش ها حکومت را بدست گرفته و در هر انتخاباتى بین یکدیگر مانند توپ فوتبال پاس کارى کرده اند.

اقاى پاراشنکو رئیس جمهور فعلى نیز یکى از آنهاست، وى قبلا در یک برنامه تلویزیونی قول داده بود که در صورت رئیس جمهور شدن بیزنس خود را از جمله کارخانه هاى بزرگ شکلات سازى واگذار کند ولى پس از رئیس جمهور شدن نه تنها به این وعده عمل نکرد.

بلکه طبق گزارش رسانه ها بیزنس وى دو برابر شده است، طبق اسناد ویکى لیتس وى ماهیانه مبلغ چهارصد میلیون دلار به حساب خود در پاناما پول واریز مى کرده است. در دوره پنج ساله رئیس جمهورى وى فساد و رشوه افزایش یافت و ایشان دست سایر الیگارش ها را در چپاول أموال مردم باز گذاشت که باعث بالا رفتن هزینه گاز،اب و برق گردید.

به عبارت درست تر مى توان گفت رأى به اقاى زلنسکى عکس العمل مردم به نارضایتى از وضع موجود تلقى میشود که مردم اوکراین از سیستم الیگارشى خسته شده اند و ترجیح دادند یک شومن و طنزپرداز را از بین سایر احزاب و سیاستمداران فاسد به عنوان رئیس جمهور برگزینند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عدم آغاز آسفالت‌ریزی معابر شهر زنجان شرایط جوی است
خبر قبلی
سال گذشته؛ ۲۵۴ هزار تن فرآورده دامی در استان زنجان تولید شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست