1. اجتماعی
  2. زنجان، استانی با عقبه فرهنگی و فرهنگی غنی است

کد خبر: 1778

زنجان، استانی با عقبه فرهنگی و فرهنگی غنی است

 

زنجان، استانی با عقبه فرهنگی و فرهنگی غنی است

عدم اشرافیت به قانون عمده دلیل بروز خطا و تخلف در مدیران دستگاه های اجرایی

 

 

 

 

رئیس دیوان محاسبات کشور زنجان را استانی با نام درخشان در کشور برشمرد و گفت: زنجان، استانی با عقبه فرهنگی و فرهنگی غنی در کشور است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، عادل آذر در جلسه شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه رویکرد دیوان محاسبات هدایت گری و پیشگیری از بروز مشکل و تخلف در نظام اداری کشور است، اظهار کرد: در مدیریت فعلی دیوان محاسبات کشور تلاش می شود قدرت ریسک مدیران دستگاه های اجرایی برای انجام وطایف و برنامه ها گرفته نشود.

وی عدم اشرافیت به قانون را عمده دلیل بروز خطا و تخلف در مدیران دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: مطابق پایش پنج ساله پرونده های دیوان محاسبات مشخص شده عمده مشکل در بروز مشکل و تخلفات عدم آشنایی مدیران به قوانین و مقررات جاری کشور بوده که در این راستا برنامه هایی تدوین شده است.

این مقام مسئول شعار دیوان محاسبات در مدیریت فعلی نظارت مستمر مالی، پیشگیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه است، اظهار کرد: دو بخش از این شعار راهبردی مربوط به پیشگیری و هدایتگری بوده و برای تحقق این مهم برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد و رویکرد دیوان محاسبات در پاسداری از بیت المال تنها به سرمایه و دارایی های فیزیکی محدود نمی شود، افزود: بخش عمده ای از عوام محرک در توسعه کشور نیروی انسانی محسوب می شوند که برای پاسداری و صیانت از حقوق آن ها نیز وظایفی داریم.

آذر به بخش هدایتگری در شعار دیوان محاسبات اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد مچ گیری در فعالیت دیوان محاسبات وجود ندارد و برگزاری کارگاه های آموزشی و انجام مشاوره های مختلف به مدیران در راستای تحقق این بخش از شعار دیوان محسوب می شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور زنجان از مسئولان استان زنجان خواست برنامه های مشترک با دیوان محاسبات در جهت برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای برگزار شود و تاکید کرد: به مدیران توصیه می شود در حین انجام فعالیت ها مشاوره های لازم را در خصوص اقدامات اجرایی از کارشناسان دیوان دریافت کرده و مطابق راهکارهای ارائه شده در چارچوب قوانین و مقررات حرکت شود.

وی بر ضرورت نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مستقر در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز تشویقاتی برای دستگاه های موفق تعریف کرده است.

آذر در بخش دیگری از سخنان خود به مکانیزم حسابرسی بر خط در دیوان محاسبات اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه های استانی ماژول های مربوط به این مکانیزم را بر روی دستگاه های خود مستقر کنند تا اسناد و مدارک آم ها بارگذاری شده و دیوان فعالیت های لازم را انجام دهد.  بررسی پنج ساله پرونده های دیوان نشان می دهد نحوه هزینه خارج از شمول از جمله تخلف های متداول بوده که باید مطابق با موافقت نامه های منعقد شده صورت گیرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توسعه دوره های پودمانی در اولویت دانشگاه علمی-کاربردی زنجان است
خبر قبلی
نفرات منتخب سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های زنجان معرفی شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست