1. اخبار استان
  2. زنجان، به پیشرفت بیشتری نیاز دارد

کد خبر: 1619

زنجان، به پیشرفت بیشتری نیاز دارد

زنجان، به پیشرفت بیشتری نیاز دارد

 توسعه روابط زنجان-ازمیر با تلاش مدیران دولتی محقق می‌شود

 

 

معاون سرمایه گذاری استانداری ازمیر ترکیه با اشاره به سفرهای خود به استان های آذربایجان شرقی و اصفهان، گفت: زنجان، به پیشرفت بیشتری نیاز دارد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، محمت انصاری اوغلو در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه توسعه روابط دو کشور ایران و ترکیه به کشور ثالث ارتباطی ندارد، اظهار کرد: گسترش روابط تجاری، احداث شهرک های صنعتی، سرمایه گذاری و توسعه توریسنن به عنوان موارد مهم برای توسعه روابط مورد تاکید قرار دارد که در این راستا تمامی ظرفیت ها برای توسعه تبادلات دو کشور بکارگیری می شود.

وی با باین اینکه تحریم های آمریکا برای شهر زیبایی همچون زنجان قابل قبول نیست، افزود: کشور ترکیه هیچگاه این وضعیت تحریم علیه ایران را قبول نکرده و حتی فعالیت یکی از بانک های ترکیه در این راستا موجب زندانی شدن رئیس آن در آمریکا شده است. اگر مشکلاتی در مسیر توسعه روابط وجود داشته باشد آن را برطرف می‌کنیم.

معاون سرمایه گذاری استانداری ازمیر ترکیه به فاصله میان زنجان و ازمیر اشاره کرد و یادآور شد: فاصله زمینی دو استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده که احداث خط هوایی می تواند ارتباط دو استا نرا تسهیل کند که در این راستا رایزنی هایی که صورت گرفته نیاز ارتباطی و پیشنهادهایی داده شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط ازمیر-تهران، ازمیر-زنجان و ازمیر با خط هوایی پیام پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: نیازمند پرواز مستقیم غیرچارتی به صورت سیستمی هستیم که در هر هفته حداقل دو پرواز در هفته باشد که ارتباط هوایی می تواند زمینه توسعه روابط را فراهم کند.

انصاری اوغلو استان زنجان را استانی مستعد با غنی فرهنگی و تاریخی برشمرد و تاکید کرد: گنبد سلطانیه نشانی از تمدن این منطقه و وضعیت اقلیمی استان زنجان و منابع آبی آن نیز قابل توجه است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شفافیت مالی و همدلی، خلاء زنجان در آغاز سبزه‌میدان!
خبر قبلی
۱ کشته و ۵ مجروح در اثر واژگونی ال ۹۰ در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست