1. اخبار استان
  2. زنجان، تمام امکانات لازم برای یک جهش توسعه‌ای را دارد

کد خبر: 1824

زنجان، تمام امکانات لازم برای یک جهش توسعه‌ای را دارد

 

زنجان، تمام امکانات لازم برای یک جهش توسعه‌ای را دارد

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به ظرفیت های توسعه ای استان زنجان، گفت: زنجان، تمام امکانات لازم برای یک جهش توسعه‌ای را دارد.

 

شهرام طهماسبی در گفت‌و‌گو با همدلی زنجان، با بیان اینکه یکی از چالش های بسیار مهم ما در حال حاضر نبود رویکرد علمی نسبت به مسایل و موضوعات است، اظهار کرد: امروزه در تلاشیم بدون اینکه توانایی لازم برای تحلیل و ارزیابی مسایل به صورت علمی و از زاویه تخصصی را داشته باشیم و صرفا با تجویزهای آمرانه مشکلاتمان را حل کنیم. این آغازی بر ماجرای علم گریزی ما و افتادن در ورطه هولناک اقدامات کور و ناقص و البته نارس است.

وی افزود: اگر طرح‌های اقتصادی و عمرانی ما از همان ابتدای شروع در دهه های گذشته مبتنی بر مطالعات و ملاحظات اقلیمی٬ زیست محیطی٬ اجتماعی و حتی فرهنگی آغاز می گردید٬ این همه فشار به منابع (آب و خاک) وارد نمی شد و طبیعت غنی فلات ایران اینگونه تهی از گونه ها و ارقام ارزشمند نمی‌گشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آثار سوء و رویکردهای غیر علمی و نگاه آمرانه به پدیده های اجتماعی٬ اقتصادی و فرهنگی است، یادآور شد: البته این چالش مهم خود ناشی و معلول یک چالش مهمتر است. یعنی چالش مدیریت و این نکته مهم است که ما را در مسایل مختلف درگیر نموده٬ چرا که با این پدیده هم ما به درستی برخورد نکرده و با دیدگاه های تنگ نظرانه و غیر علمی به آن پرداخته ایم.

وی بر ضرورت توجه دستگاه ها به استانداردهای علمی و تخصیی تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه٬ بسیاری از دستگاه‌ها طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند. اما بخش اندکی از این اقدامات براساس معیارها و ظوابط و استانداردهای علمی و تخصصی انجام می شود. حتی برخی دستگاه ها اقدامات پژوهشی خود را بدون هدایت مراجع علمی و دانشگاهی انجام می دهند.

طهماسبی وجود دانش آموختگان کشور بدون سنخیت با نیزهای علمی، تحخصصی و مهارتی مورد نیاز جامعه را یادآور شد و تاکید کرد: کسانی که قرار بود در ابتدا مشکلی از مردم را برطرف نمایند٬ امروز خوشان تبدیل به مشکل شده اند و این نهایت بی‌تدبیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه خوشبختانه برای مهار این اوضاع اقدامات ارزشمندی توسط دولت تدبیر و امید در راستای کنترل توسعه آموزش عالی و مصوبات بی امان و البته بدون پشتوانه علمی شورای گسترش انجام شد، افزود: اقدام مثبت دیگر٬ مصوبه اخیر هیات محترم دولت در خصوص هماهنگی و همسو نمودن برنامه ها و اقدامات آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با سیاست ها و برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی است، که خود نوید بخش برگشت عقلانیت و خردمندی به سیستم تصمیم گیری و سیاست گذاری است. انتظار ما از مدیریت جدید دانشگاه گشایش فصل جدیدی از همکاری٬ همراهی و همفکری بین حوزه علم و عمل و حوزه دانش و اجراست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۴۹ درصد بیمه شدگان استان بیمه تامین اجتماعی دارند
خبر قبلی
افق‌های روشن در انتظار بخش صنعت زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست