1. اخبار شهرستان
  2. زنجان، صاحب نردبان ۵۲ متری اطفای حریق می‌شود

کد خبر: 3548

زنجان، صاحب نردبان ۵۲ متری اطفای حریق می‌شود

تقویت حوزه آتش‌نشانی شهر‌زنجان در سال آتی مورد تاکید لایحه‌بودجه ۹۷ 

زنجان، صاحب نردبان ۵۲ متری اطفای حریق می‌شود

 

 

 

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ شهردرای زنجان در کمیسیون بودجه و امور حقوقی و کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر زنجان، گفت: تقویت حوزه آتش نشانی شهر زنجان در سال آتی مورد تاکید لایحه بودجه ۹۷ قرار گرفته و اعتبارات مورد نیاز برای آن پیش بینی شده است.

 

 

سید‌رحمان احمدی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان بر تاکید کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا و کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص تقویت ناوگان آتش نشانی، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز این بخش تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر زنجان مطابق با اهداف واسناد توسعه ای باید شهری ایمن باشد، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و کمیسیون بودجه و امور حقوقی تاکید بر تقویت حوزه آتش نشانی را دارد و برنامه ریزی و اعتبارات لازم در این بخش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه و به روزرسانی تجهیزات و ملزومات مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان برای بودجه سال آتی مبالغی پیش بینی شده است، افزود: بیش از ۷ میلیارد تومان برای تجهیزات و به روز رسانی ناوگان آتش نشانی شهر زنجان بودجه پیش بینی شده که ردیف های هزینه  برای این میزان اعتبار تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از این میزان اعتبار برای احداث یک ایستگاه جدید آتش نشانی در منقطه گلشهر نیز تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر زنجان بر استانداردسازی ایستگاه های آتش نشانی و پوشش مناسب خدمات به مناطق مختلف شهر تاکید دارد و در این راستا مقرر شده این ایستگاه جدید در منطقه گلشهر در سال آتی احداث شود.

وی از مکان‌یابی و جانمایی زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه جدید آتش نشانی خبر داد و گفت: در شرایط فعلی شهر زنجان دارای۶ ایستگاه آتش نشانی بوده و مقرر شده دو ایستگاه دیگر ساخته شود که یکی از آن‌ها با پیش بینی اعتبار در سال آتی در گلشهر ساخته می شود. مدیران اجرایی شهرداری در حال مکان یابی زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه هستند و شورای اسلامی شهر زنجان بر ساخت این ایستگاه مطابق با برنامه زمان بندی شده تاکید دارد.

احمدی به دیگر هزینه کردهای اعتبار ۷ میلیارد تومانی پیش بینی شده در لایحه بودجه و تبصره های تکلیفی شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز برای مجموعه سازمان و همچنین ملزومات مورد نیاز و مناسب همچون لباس ضد حریق، کلاه، دستکش، چکمه و تجهیزات تنفسی از موارد پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان از خرید نرده‌بان ۵۲ متری اطفای حریق برای استانداردسازی ناوگان آتش نشانی زنجان خبر داد و تاکید کرد: یکی از مشکلات و خلاء های ایمنی در حوزه آتش نشانی شهر زنجان نبود تجهیزاتی همچون نرده بان ۵۲ متری اطفای حریق برای برج ها و ساختمان های بلندطبقه بود که خرید آن در بودجه سال آتی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای خرید نرده‌بان ۵۲ متری کاملا استاندارد آلمانی بالغ بر حدودا ۶.۵میلیارد تومان اعتبار پیش بنیی شده است، اظهار کرد: تجهیزات مشابه ارزان قیمت همچون نرده بان تولیدی کشور ترکیه در بازار وجود دارد، اما به تاکید شورا بر کیفیت تجهیزات نمونه آلمانی آن در دستور خرید قرار دارد،

احمدی به تفاوت نمونه های مختلف در بازار اشاره کرد و گفت: نرده بان اطفای حریق تولیدی کشور آلمان در مدت ۲ دقیقه به ارتفای ۵۰ متری می رسد که این شرایط برای نرده بان تولیدی ترکیه ۱۲ دقیقه است و کیفیت عمل نمونه آلمانی نیز به مراتب بهتر است.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بودجه پیش بینی شده سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان طی سال آتی  ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  است، خاطرنشان کرد:  اعتبارات لحاظ شده برای خرید نرده بان جدای از این اعتبار بوده و میزان اعتبارات تعریفی سازمان آتش نشانی برای تقویت و توسعه تجهیزات و ملزومات مورد نیاز آن بوده است.

وی همچنین از پایان بررسی لایحه بودجه شهرداری زنجان در کمیسیون تلفیق شورا خبر داد و افزود: بررسی بودجه شهرداری زنجان به پایان رسید و امیدوارم بودجه سازمان‌ها نیز طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به پایان رسیده و تصویب نهایی لایحه بودحه هفته آینده در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان نهایی شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
میزان بیمه شدگان اجباری استان به بیش از ۱۱۰ هزار نفر رسید
خبر قبلی
سومین مسابقه طراحی صنعتی صنایع دستی زنجان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست