1. اجتماعی
  2. زنجان، ۲۳ امین شهر بزرگ کشور

کد خبر: 1163

زنجان، ۲۳ امین شهر بزرگ کشور

زنجان، ۲۳ امین شهر بزرگ کشور

رتبه برتر استان زنجان در شاخص مرگ و میر تصادفات درون شهری

 

 

مرکز داده های مرکز آمار جداولی را منتشر داده که مطابق آن شهر زنجان بیست و سومین شهر بزرگ کشور با ۵۱۲ هزار نفر جمعیت معرفی شده است.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، مرکز آمار طی جدولی ۳۰ شهر بزرگ کشور را معرفی کرده که در این لیست شهر زنجان ۲۳ بوده و تهران، اصفهان و مشهد در رتبه های اول تا سوم هستند. همچنین نیشابور، دزفول و آمل سه شهر انتهای جدول و رتبه های  ۲۸، ۲۹ و ۳۰ هستند.

از شهرهای همجوار شهر زنجان، تبریز رتبه ششم کشور از حیث جمعیت را دارد و شهر ارومیه رتبه دهم را داراست. همچنین شهر رشت یازدهم و همدان پانزدهم هستند. شهر اردبیل هجدهم و قزوین نوزدهم بوده و سنندج بیست و ششم است.

 

در شاخص های ایمنی و بخش رانندگی درون شهری نیز استان های کشور رتبه بندی شده اند. در شاخص مصدومیت ناشی از تصادفات درون شهری استان زنجان رتبه ۱۵ را کسب کرده که جزو استان های میانی محسوب می شود. این رتبه مطابق با شاخص های برآورد شده سال ۹۴ بوده و به نسبت نفر جمعیت محاسبه شده است.

 

در شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری نیز استان زنجان رتبه ۲۹ از ۳۰ استان کشور را دارد که نسبت به متوسط کشور وضعیت بسبار مطلوبی کسب شده است. میانگین کشوری نشان می دهد بیش از ۵۰ نفر در هر میلیون جمعیت طی سال در تصادفات درون شهری فوت شده اند. این میزان در حالی است که آمار فوتی ناشی از تصادفات درون شهری استان زنجان عدد کمی بیش ار ۲۵ نفر است. در واقع نیمی از آمار متوسط کشوری است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان
خبر قبلی
۵ برنامه مهم در اولویت کاری شورای فرهنگ عمومی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست