1. اخبار استان
  2. زنجان جزو استان‌های امن و پاک در کشور محسوب می‌شود

کد خبر: 3304

زنجان جزو استان‌های امن و پاک در کشور محسوب می‌شود

میزان صادرات استان در ۹ماهه سال‌جاری، ۱۳۶ درصد رشد داشته است

زنجان جزو استان‌های امن و پاک در کشور محسوب می‌شود

 

 

 

 

استاندار زنجان با اشاره به رشد ۱۳۶ درصدی میزان صادرات در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۳۴۲ میلیون دلار صادرات و ۲۳۶ میلیون دلار واردات ماشین آلات و مواد اولیه در استان زنجان انجام شده است، درحالی‌که این میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵۱ میلیون دلار بوده است

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات و به منظور تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات استان زنجان برگزار شد، به رشد چشمگیر حوزه صنعت و صادرات در استان زنجان اشاره نمود و یادآور شد: طی ۹ ماهه سال جاری شاهد ۳۴۲ میلیون دلار صادرات و ۲۳۵ میلیون دلار واردات ماشین آلات و مواد اولیه در استان زنجان بوده ایم .
مقام عالی اجرایی استان افزود: میزان سرمایه گذاری حوزه صنعت در استان زنجان تا پایان سال ۹۲ حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در حال حاضر به ۵۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی همچنین در معرفی ویژگی های استان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان در شاخص های امنیتی، یکی از امن ترین استان های کشور به شمار می رود، افزود: استان زنجان به لحاظ شاخص آسیب های اجتماعی نیز از پاک ترین استان های کشور می باشد.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه در ۹ نخست ماهه سال‌جاری هیچ موردی از جرائم خشن در استان زنجان روی نداده است، اظهار کرد: استان زنجان در میزان جرائم متعدد همواره از کاهش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و میزان وقوع برخی جرائم در استان زنجان، تنها ۱ درصد گزارش شده است.
نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمارها، در ۹ ماهه سال جاری میزان سرقت در زنجان ۷ درصد، شرارت ۱۳ درصد و قتل ۱۴ درصد کاهش یافته است و موردی از تجاوز به عنف در این استان گزارش نشده است.
درویش امیری همچنین به وجود روشنفکران، نخبگان و علما در استان زنجان اشاره کرد و افزود: شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته ای کشور و پروفسور ثبوتی، فیزیکدان بزرگ بین المللی همگی از تربیت شدگان و مفاخر استان زنجان به شمار می آیند.
وی زنجان را یکی از پایگاه های مهم مرجعیت شیعه از گذشته تا کنون عنوان کرد و گفت: روحانیون سرشناس زنجانی از دوران مشروطیت، قبل و بعد ازانقلاب نقش موثری داشته اند و امروز نیز، وجود آیت‌اله العظمی سیدموسی شبیری زنجانی از افتخارات بزرگ این استان محسوب می شود.
استاندار زنجان فعالیت ۱۲۰۰ هیئت مذهبی ریشه‌دار، ۳۵۰ سازمان مردم‌نهاد فعال و صدها خیریه موفق در این استان را از نهادهای اجتماعی و مردمی پرکار در زنجان برشمرد و گفت: در استان زنجان، حس نوع‌دوستی و کمک به همنوعان در میان مردم نهادینه شد و این اقدامات کمک شایانی به پیش‌برد برنامه‌های دولت در این استان می نماید.
وی تصریح کرد: سوابق تاریخی نشان می دهد مردم استان زنجان بدلیل رشد بالای فرهنگی، همواره اهل تعامل و سلوک بوده اند و مشارکت جویی و مشارکت پذیری بالایی در جامعه داشته اند.
مقام عالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدبیر از سوی مدیران در جامعه، گفت: مدیران در دولت تدبیر و امید باید در انجام وظایف و اقدامات خود، تدبیر داشته باشند، چراکه مردم بی تدبیری در امور را نمی پذیرند.
به وظایف مدیران دستگاه های اجرایی در ایجاد امید و نشاط در جامعه اشاره کرد و گفت: مدیران باید تدبیر داشته باشند و با زبان و قلم و رفتارشان، امید و نشاط را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان ایجاد کنند.
استاندار زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به قرارگیری در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا مهمترین دستاوردهای حوزه کاری خود را با همکاری صداوسیمای مرکز استان در ایام دهه فجر به اطلاع عموم مردم استان برسانند.
درویش امیری در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای امنیتی کشور و سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام داعش، اظهار کرد: نیروهای بی‌ادعای وزارت اطلاعات ایران در کنار نیروهای سپاه قدس نقش موثری در سرکوبی گروهک فاسد و مزدور داعش داشته اند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پروژه‌های عمرانی شهر زنجان باید سرموعد آغاز و به اتمام برسند
خبر قبلی
بودجه شهرداری زنجان ۲۴۵ میلیارد تومان برای سال ۹۷ تعیین شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست