1. اجتماعی
  2. “زنجان در آئینه زمان” روانه بازار کتاب شد

کد خبر: 2102

“زنجان در آئینه زمان” روانه بازار کتاب شد

“زنجان در آئینه زمان” روانه بازار کتاب شد

 

 

 

ذبیح‌الله شاه‌محمدی، نویسنده و پژوهشگر زنجانی آخرین کتاب خود با عنوان “زنجان در آئینه زمان” را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این کتاب با نگاهی به فعالیت‌های مهرانه در زنجان و توسط انتشاراتی نیکان کتاب در تابستان ٩۶ چاپ شد.

کتاب در ١٩ فصل تهیه شده که در آن به ادوار مختلف تاریخی زنجان اشاره شده است. “فصل اول: زنجان از قرن اول هجری تا دوره مغول”، “فصل دوم: زنجان در دوره مغول؛ حکمرانی ایلخانان و تیموریان”، “فصل سوم: زنجان در دوره صفویه از ٩٠٧ تا ١١۴٨”، “فصل چهارم: فواره‌ها سرنگون می‌شود”، “فصل پنجم: قاجارها و زنجان”، “فصل ششم: پادشاهی قبله عالم؟!”، “فصل هفتم: باب و بابیت در زنجان”، “فصل هشتم: ملا محمدعلی زنجانی و حکایت شورش در زنجان”، “فصل نهم: جامعه‌شناسی آن سال‌ها”، “فصل دهم: نقش و اراده روحانیان در جنگ‌های ایران و روس”، “فصل یازدهم: روایت قصه مشروطیت و حکایت ماجراهای زنجان در مشروطیت”، “فصل دوازدهم: زنجان در جنگ جهانی اول ١٩١۴ تا ١٩١٨ میلادی”، “فصل سیزدهم: دوره تجدد و ماجراهایش”، “فصل چهاردهم: نطفه بستن نیروهای چپ و تشکیل حزب توده”، “فصل پانزدهم: سرآغاز مسئله جنجال‌آفرین نفت شمال و تبعات آن در زنجان”، “فصل شانزدهم” پایان جنگ جهانی- فروپاشی فرقه دموکرات در زنجان و آذربایجان”، “فصل هفدهم: حکایت ورود ارتش به زنجان و ماجراهای آن”، “فصل هجدهم: زنجان پس از فرقه دموکرات‌ها” و “فصل نوزدهم: جلوه‌های ماندگار حسنات و باقات در زنجان” فصول مختلف این کتاب است.

ذبیح‌الله شاه‌محمدی متولد ١٣١١ در زنجان بوده، وی تحصیل کرده دانشسرای عالی تهران در رشته ادبیات فارسی و علوم تربیتی است که ضمن تدریس و خدمات فرهنگی، هیچ‌گاه از تحقیق و تالیف و همکاری مفید با جامعه مطبوعاتی و پرداختن به مسائل تاریخی به ویژه فرهنگ عامه مردم زنجان غفلت نکرده است.

انتشار صدها مقاله تحقیقی در رابطه با تاریخ زنجان در مطبوعات کشوری و استانی و نیز تالیف کتاب زنجان در جنگ جهانی دوم، نشانگر احساس مسئولیت راستین وی به مدنیت زادگاهش است. نثر شیوا و سلیس و ساده وی که غالبا با نوعی طنز و تلمیح همراه بوده، همواره مورد توجه و حسن استقبال اهالی کتاب قرار گرفته است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وزارت علوم در یک قدمی تصاحب زنجانی‌ها
خبر قبلی
منطقه قره‌داغ سایت دائمی جشنواره روستا در زنجان می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست