1. اجتماعی
  2. زنجان در حوزه خشونت‌های اجتماعی رتبه خوبی ندارد

کد خبر: 599

زنجان در حوزه خشونت‌های اجتماعی رتبه خوبی ندارد

زنجان در حوزه خشونت های اجتماعی رتبه خوبی ندارد

۲۰ هزار پرونده در حوزه توانبخشی وجود دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان بر ضرورت توجه به مدارای اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: زنجان در حوزه خشونت های اجتماعی رتبه خوبی ندارد.

به گزارش همدلی‌زنجان، محمد محمدی قیداری در همایش مددکاری و مدارای اجتماعی، با بیان مددکاری هنری مستمر محسوب می شود، اظهار کرد: فردی که مشکلات خود را شناخته می تواند به توانایی خود نیز پی ببرد و با توجه به امکانات موجود بر مشکلات خود فائل آید.

وی از وجود ۲۰ هزار پرونده در حوزه توانبخشی بهزیستی استان خبر داد و افزود: سازمان بهزیستی در سال های اخیر تلاش لازم برای برون سپاری فعالیت های خود انجام داده و سازمانی پیش رو محسوب می شود. در این راستا بهزیستی استان زنجان فعالیت های خود را به بخش غیردولتی واگذار کرده به گونه ای که ۵ هزار و ۳۳ پرونده در بخش اجتماعی به بخش غیردولتی واگذار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل در راستای تحقق نامگذاری سال اهتمام جدی دارد، یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش های لازم صورت گرفته و هم اینک در سطح استان ۵۵۰ مرکز و تشکل غیردولتی فعالیت دارند.

وی از روزمرگی موجود در فعالیت ها انتقاد کرد و گفت: آسیب های اجتماعی همواره در حال رشد بوده و باید در راستای مبارزه و کاهش آن دانش به روز داشته باشیم. باید مبانی آموزشی و مهارتی در حوزه اجتماعی توسعه یابد و مطالعاتی مناسبی داشته باشیم.

محمدی قیداری از وجود ۲۰هزار معلول در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در روستاهای استان زنجان ۱۳ هزار معلول شناسیی شده وجود دارد و هزار و ۲۰۰ نفر در مرکز شبانه روزی مراقبت می شوند. در حال حاضر پنج‌هزار زن بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی هستند و هفت‌هزار نفر در کمپ‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند وسالانه حدود ۵۰ هزار کودک تحت معاینات غربالگری تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام………….

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۶۰۰ هزار پرونده قضایی مربوط به ضرب و جرح در کشور وجود دارد
خبر قبلی
فرهنگ مدارا یک ضرورت مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست