زنجان رتبه دوم کشور در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را کسب کرد

زنجان رتبه دوم کشور در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را کسب کرد

سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریالی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی

 

 

 

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کسب رتبه دوم استان زنجان در ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور خبر داد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، مظفر یوسفی‌پور با بیان این مطلب، اظهار کرد: از سال۹۲ تا سال ۹۵ چهار خط اعتباری مکانیزاسیون به ترتیب با اعتبار ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۶۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی  استان زنجان تخصیص پیدا کرده که با احتساب ۲۲۷ میلیارد ریال آورده شخصی کشاورزان، طی این مدت در مجموع یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: نتیجه این سرمایه گذاری تامین بیش از ۳ هزار و ۴۷۲ دستگاه انواع تراکتور، تعداد ۸۹ دستگاه کمباین و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی در تمامی زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان بوده است به طوری که ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون از عدد ۱.۲۶ در سال ۹۱ به ۱.۷۳ اسب بخار بر هکتار در سال ۹۶ را به دنبال داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری باعث نوسازی ناوگان ماشین های نیروی محرکه (تراکتور و کمباین)، افزایش بهره وری با رویکرد پایداری تولید و حفظ منابع پایه آب و خاک، مدیریت زمان و انجام به موقع عملیات کشاورزی، مدیریت منابع آب با رویکرد توسعه روش های کشاورزی حفاظتی و اصلاح روش های خاک‌ورزی و افزایش مواد آلی خاک در استان شده است.

یوسفی پور خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان همچنین باعث اصلاح ترکیب توانی تراکتورهای استان، افزایش تعداد کمباین با عمر مفید استاندارد و جایگزینی کمباین های فرسوده، حمایت از فناوری های نوین کشاورزی مانند بذرکارهای پوتینگر و دستگاه های ضد سرما و ضد تگرگ در افزایش تولید و حمایت از اشتغال با معرفی خرید ماشین های کشاورزی ساخت داخل در راستای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در برنامه اقتصاد مقاومتی و قرار گرفتن توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سر فصل برنامه های اقتصاد مقاومتی تحت عنوان پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی، ضریب مکانیزاسیون تحقق یافته استان در سال ۹۶، ۱.۷۳ اسب بخار بر هکتار بوده و استان زنجان در ارتقای ضریب مکانیزاسیون، تحقق عملکرد پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی حائز رتبه دوم کشوری شده است.

گفتنی است، استان اصفهان با ضریب مکانیزاسیون ۱.۹۱ رتبه نخست و استان های همدان وخراسان شمالی به ترتیب با ضرایب ۱.۶۴و ۱.۶۲ حائز رتبه های سوم و چهارم کشوری شده اند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتقال زندان از محدوده مرکز شهر ضروری است و باید به سرعت انجام شود
خبر قبلی
کشف ۳ محموله قاچاق پنج میلیاردی در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست