1. اخبار استان
  2. زنجان ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به قطب آشپری دنیا را دارد

کد خبر: 4518

زنجان ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به قطب آشپری دنیا را دارد

زنجان ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به قطب آشپری دنیا را دارد

زنجان از قدیم گهواره فرهنگ و هنر بوده است

 

 

 

 

معاون گردشگری سازمان اکو  با اشاره به برگزاری جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم در زنجان، گفت:زنجان ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به قطب آشپری دنیا را دارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ممدوح اونال در مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم در زنجان، با بیان اینکه از برگزاری این رویداد مهم در شهر باستانی و زیبای زنجان خرسنیدم، اظهار کرد: زنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابرشم و شاه‌راه ارتباطی کشورها، محل ایده آلی برای برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو – جاده ابریشم است.

وی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در این رویداد مهم فرهنگی حوزه اکو و جاده ابریشم، افزود: از سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی برای سازماندهی این رویداد فرهنگی تشکر می کنیم.

معاون گردشگری سازمان اکو، زنجان از قدیم گهواره فرهنگ و هنر بتوصیف کرد و یادآور شد: راه دسترسی جاده ابریشم قرن‌ها بزرگ‌ترین شبکه تجاری میان شرق و غرب بوده و این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای احیای فرهنگ کشورهای این حوزه باشد.

وی به برگزاری سه دوره موفقیت آمیز این جشنواره در سال های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اشاره کرد و افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده در این جشنواره به ترتیب از پنج به ۱۱ و ۱۴ را تحسین برانگیز برشمرد.

اونال اظهار کرد: زنجان به عنوان یک شهر تاریخی و باستانی، با موقعیت منحصر به فرد خود، این فرصت را به ما می دهد که به عنوان مرکز گردشگری مشهور برای جشنواره های بزرگ آشپزی جهان معرفی شود دبیرخانه سازمان همکاری های اقتصادی اکو این امر را بسیار مناسب و با شکوه می داند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایجاد امید برای جوانان ضروری است
خبر قبلی
بودجه فرهنگی شهرداری زنجان زیر ذره‌بین!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست