1. اجتماعی
  2. زنجان چه رنگی است؟

کد خبر: 4115

زنجان چه رنگی است؟

زنجان چه رنگی است؟

 

 

 

 

۶ سال است که میراث فرهنگی زنجان طی پیمایشی به پروفایل گردشگران نوروزی می پردازد و در کنار سوالات جمعیت شناختی از آنها می خواهد که از علل انتخاب مقصد سفر و زمان تصمیم به سفر بگویند اما در این فرم سوال جالبی به چشم می خورد که پاسخی زیبا در پی دارد. از گردشگران خواسته شده تا بگویند زنجان چه رنگی است.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان؛ علت طرح آن اینگونه در تحلیل های پیمایش فوق مطرح شده است: “سوآل آخر پیمایش بازار گردشگران، توصیف زنجان با یک رنگ بود. دانستن رنگ مقاصد گردشگری از دیدگاه گردشگران و بازدیدکنندگان می‌تواند در تولید اقلام تبلیغاتی و رنگ زمینه‌های مرتبط با گردشگری در معرفی مقاصد، تأثیرگذار بوده و به تحقق اهداف تبلیغای و ترویجی کمک نماید. ”

 

زنجان آبی است

۳۵ درصد گردشگران جامعه آماری این پیمایش زنجان را آبی رنگ توصیف کرده اند. شاید بخاطر آسمان زیبای زنجان است که معمولا چشم ها را خیره می کند .

سبز رنگ دومی است که ۲۷ درصدگردشگران نوروزی به زنجان نسبت می دهند و ناخودآگاه آدم را به یاد طبیعت زیبا و سبزگون بهاری زنجان می اندازد.

سومین رنگ سفید است. ۷ درصد معتقدند زنجان سفید است و این سفیدی شاید کنایه از پاکی این شهر و آسمان و هوایش باشد.

۵ درصد از گردشگران زنجان را قهوه ای می بینند، به رنگ کوههای این شهر کوهستانی و ۵/۴ درصد مسی رنگ. تولید ظرف و زیورآلات مسی از صنایع دستی پر رونق استان زنجان است.

۵/۴ درصد از گردشگران نوروزی زنجان را زرد رنگ دیده اند و سایر رنگ ها نیز در مجموع ۱۱ درصد را آرا گردشگران را به خود اختصاص داده اند.
و این هفت رنگ شهر زنجان است. راستی شهر شما چه رنگی است؟

این نوشتار بر مبنای پیماشی از سید محمد حسن حسینی، رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان نوشته شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صحنه‌های ماقبل تاریخ در قاب تصویر موزه تاریخ طبیعی زنجان
خبر قبلی
حمایت یا خرید کالای ایرانی؟!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست