1. اخبار استان
  2. ساختمان باشگاه مهندسان زنجان در مسیر سیل است؟

کد خبر: 9292

ساختمان باشگاه مهندسان زنجان در مسیر سیل است؟

در اخذ پروانه ساخت باشگاه مهندسان زنجان از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان استعلام  انجام شده و نهایتا در اردیبهشت ماه پروانه صادر شده است. درصورت صحت نامه نوشدارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به حواشی مربوط به قرارگیری ساختمان باشگان مهندسان در میل سیل، گفت: مسیل زمانی معنا دارد که ابتدا و انتها داشته باشد، این که ۷۰ متر طول از یک مسیل به صورت یه چاله طبیعی باقی مانده با تعریف مسیل انطباق ندارد.
احد محمدی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه مسیل مورد بحث در کل مسیر خود توسط جاده های و خیابان های مختلف و شرکت خطوط لوله، پمپ بنزین، خیابان مهرانه، خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان آیت اله موسوی، مجتمع بهار و ساختمان های غرب شهرک کارمندان مسدود شده است، اظهار کرد: تنها زمین بکر باقیمانده در مسیر زمین باشگاه مهندسین است و به هیچ عنوان با تعریف مسیل منطبق نیست.
وی با اشاره به اینکه در بارندگی های اخیر با عنایت به موقعیت زمین که بین پمپ بنزین و خیابان مهرانه واقع شده هیچ انباشت آب وجود نداشته است، افزود: حتی به اندازه یک حوض آب هم در این بخش آب گرفتگی و یا جاری شدن آب تجربه نشد. زمین با کاربری پذیرایی از اداره کل راه و شهرسازی و طی پروسه قانونی نقدا خریداری شده است.
اداره کل راه و شهرسازی مسیل فعال را به عنوان زمین با کاربری خدماتی به فروش نمی رساند و همچنین شهرداری جهت صدور پروانه کلیه استعلامات را انجام می دهد و پس از اخذ پروانه برای بهره بردار مجوز ساخت صادر می شود.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه پروانه ساختمان با طی مراحل قانونی اخذ شده است، خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل اخذ پروانه ساخت از تمام دستگاه ها خدمات رسان استعلام ها انجام شده و نهایتا در اردیبهشت ماه پروانه صادر شده شد. در واقع مسیلی باقی نمانده تا زمین درمسیل واقع شده باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نکات فنی در اجرای ساختمان باشگاه مهندسان رعایت شده است یا خیر، پاسخ داد: در خصوص جزییات ساخت اطلاعی ندارم و باید از کمیته ساختمان سوال شود. اما داشتن استانداردهای لازم و تبعیت از مقررات ملی ساختمان یک اصل فراموش نشدنی است و نباید مشکل خاصی وجود داشته باشد و رعایت آن در این ساختمان نیز از بدیهیات است.
محمدی در خصوص نامه ای که در آن به قرار گرفتن ساختمان باشگاه مهندسان در مسیر سیل اشاره کرد و صحت آن نیز گفت: پروانه ساختمان در اردیبهشت اخذ شده و نامه مدیر منابع آب در آبان ماه ارسال شده است. پروانه اخذ و سپس ساختمان اجرا شده است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه حتی درصورت صحت نامه نوشدارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود، یادآور شد: در نامه ارسال شده گفته شده که ۴ متر حریم مد نظر قرار گیرد. ابعاد و اضلاع زمین بنحوی است که حتی اعمال این محدودیت مشکلی برای ساخت بنا نخواهد داشت. سطح اشغال بنا در این زمین کمتر از ۲۰ درصد زمین است و الباقی زمین بصورت محوطه سازی خواهد بود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد این حساسیت خبری و پوشش ویژه رسانه ای موضوع، ناشی از حسن نیت و خیر خواهی نیست. اگر بدنبال جلوگیری از حوادث و خطر هستیم بجای حمله به یک پروژه درست و فنی، بهتر است پیگیر تخلیه و بازگشایی کل مسیر سیلاب ها برابر دستورالعمل های مربوطه باشیم.
محمدی با بیان اینکه به نظر می رسد هیاهوی ایجاد شده برای هیچ است و بیشتر اقدامی تلافی جویانه برای تسویه حساب های شخصی است، اظهار کرد: گاهی پر هیز از خطر بر روی بام بجایی میرسد که از آنسوی بام سقوط میکنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یک بام و دو هوای فرودگاه زنجان برای پرواز…!
خبر قبلی
بررسی مشکلات شرکت‌ صنایع کشاورزی و کود زنجان(پتروشیمی)
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست